• 1401/07/24 - 06:28
  • 122
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفته ملی سلامت بانوان ایران گرامی باد

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) همه ساله در آخرین هفته مهر ماه برگزار می شود.

 

سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان

24 تا 30 مهرماه سال 1401 به عنوان هفته ی ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با شعار « سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان » نامگذاری شده است.
   
 

 هفته ملی سلامت بانوان ایران، همه ساله در هفته پایانی مهرماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، برگزار می شود.

روزشمار این هفته :

روز شمار و عناوین ایام هفته سلامت بانوان امسال به شرح زیر اعلام شده است:

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۴؛ زنان و امنیت غذایی

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۵؛ سلامت زنان و سلامت روانی خانواده

سه شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۶؛ سلامت زنان و سبک زندگی

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۷؛ سلامت زنان سلامت خانواده و جوانی جمعیت

پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۸؛ زنان و بیماریهای شایع

جمعه ۱۴۰۱/۰۷/۲۹؛ زنان و تعلیم و تربیت نسل آینده

شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۳۰؛ زنان و آسیبهای شغلی

گام های ضروری برای سلامت زنان

امروزه رسالت بانوان در تمام عرصه های خدمت به خانواده بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است و زنان در نقش مدیران قوی و توانمند قدم در راهی گذاشته اند که آینه ی تمام عیار توانمندیهای زن ایرانی است. مهارت ها و تلاش های شغلی زنان در شرایط بحران کرونا نشان داده است که زنان از بسیاری از توانایی های وجودی شان برای مدیریت بحران در خانوادهها و جامعه به نحو احسن استفاده کرده اند.آنان با روحیه مسئولیت پذیری پیشگام خودمراقبتی در بحران کرونا شده اند. در روزهای شیوع بحران کرونا تلاش برای حفظ افکار مثبت توجه به سلامتی حفظ رژیم غذایی مناسب در راستای محافظت و تقویت سیستم ایمنی اعضای خانواده قابل توجه و بیانگر روحیه مادرانه بانوان بوده است.

اما باید توجه داشت که زنان آسیبپذیری بیشتری در شیوع برخی بیماریهای جسمی و روحی دارند که از جمله آن میتوان به ۲ برابر بودن افسردگی زنان نسبت به مردان اشاره کرد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بهداشت سلامت باروری زنان؛ موضوعی حیاتی برای جامعه

برای داشتن جامعه ای سالم ضروری است که امکانات و خدمات استاندارد بهداشت باروری و حق برخورداری از خدمات مراقبت های بهداشتی مناسب که زنان را قادر به داشتن حاملگی و زایمان ایمن میسازد، برای این بخش از جامعه به سهولت در دسترس باشد.

توجه به سلامت و بهداشت زنان در این فاصله زمانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. تحقیقات نشان می دهد وضعیت سالمت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده، جامعه و محیط پیرامون آن دارد. بر این اساس چنانچه مشکلاتی از جمله سوءتغذیه، کار طاقت فرسا، زایمان های مکرر و دیگر مسایل فرهنگی و اجتماعی مؤثر بر سلامت آنها نادیده انگاشته شود، سلامتی خانواده آنان نیز علاوه بر سلامتی خودشان دچارآسیب خواهد شد.

 

  • گروه خبری : اخبار ویژه
  • کد خبر : 53717

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید