لیست اخبار صفحه :200
پذیرش بیماران مشکوک به کرونا سطح بندی می شود/ مراکز درمان سرپایی و تشخیصی مشخص شدند
مجتبی بافرانی:

پذیرش بیماران مشکوک به کرونا سطح بندی می شود/ مراکز درمان سرپایی و تشخیصی مشخص شدند

عضو کارگروه ارزیابی و اپیدمیولوژی ستاد مقابله با بیماری های حاد تنفسی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم از سطح بندی پذیرش بیماران در استان خبر داد و گفت: مراکز خدمات جامع سلامت در سطح اول پذیرش بیماران، وظیفه درمان سرپایی را برعهده دارند و دیگر نیاز نیست مردم مستقیم به بیمارستان ها مراجعه کنند.

راهنمای مدیریت استرس برای کارکنان حوزه حمل نقل عمومی درشرایط بحران (ویروس کرونا)

راهنمای مدیریت استرس برای کارکنان حوزه حمل نقل عمومی درشرایط بحران (ویروس کرونا)

این روزها شما در داخل تاکسی، اتوبوس، یا مترو، بیشتر از هرکس دیگری در مورد ویروس کرونا و اخبار متفاوتی که از تعداد مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از این بیماری در گوشه و کنار دنیا و کشورمان رخ داده، از زبان مسافرین میشنوید، توجه داشته باشید که شنیدن مدام این اخبار و یا دیدن مسافرانی با نشانههایی از سرماخوردگی و سرفههای مکرر ممکن است در شما ایجاد نگرانی و ترس از مبتال شدن به بیماری کند. درصورتی که نشانههایی که در قسمت الف آمده را در خود احساس کردید، میتوانید برای کاهش نگرانی و استرس خود اقداماتی را که در قسمت ب ذکر شده است را انجام دهید.

سیستم ایمنی

سیستم ایمنی

سیستم ایمنی مجموعه ای از سلول ها و ارگان هایی است که باعث حفاظت بدن از بیماری می شوند و در صورت بروز بیماری باعث بهبودی و بازگشت سلامتی می شوند.مولکول‌های اصلی سیستم ایمنی شامل گره‌های لنفاوی، لوزه‌ها، طحال، مغز استخوان و تیموس هستند.

حضور تیم‌های ارزیابی در منازل بیماران مبتلا به کرونا/ ابتلا به بیماری کرونا انگ و بدنامی نیست
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مستقر درستاد پیشگیری از کرونا در مرکز بهداشت قم خبر داد

حضور تیم‌های ارزیابی در منازل بیماران مبتلا به کرونا/ ابتلا به بیماری کرونا انگ و بدنامی نیست

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مستقر درستاد پیشگیری از کرونا در مرکز بهداشت قم از حضور تیم‌های ارزیابی در منازل بیماران و فوت‌شدگان ناشی از ویروس کرونا خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیابی که شامل یک مراقب سلامت و یک کارشناس بهداشت محیط است برای بررسی و آموزش به منازل بیماران و فوت‌شدگان ویروس کرونا مراجعه می‌کنند.

گندزدایی فضایی بیش از ۲۰ هزار متر مربع در هر روز
نرگس جعفری مطرح کرد

گندزدایی فضایی بیش از ۲۰ هزار متر مربع در هر روز

مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه گندزدایی شهر مقدس قم نیازمند یک عزم عمومی است، گفت: روزانه فضایی بیش از ۲۰ هزار متر مربع توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان قم گندزدایی می‌شود.

نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری های تنفسی در  سالمندان

نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری های تنفسی در سالمندان

در بحث بیماری های تنفسی، آنفلوآنز و کرونا، یکی از گروه های سنی که احتمال دارد در معرض ابتلا باشد گروه سنی سالمندان ، یا افرادی که دارای ضعف سیستم ایمنی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سوءتغذیه(لاغری و چاقی) و... می باشند که در ذیل توصیه هایی بهداشتی تغذیه ای را تقدیم می نماییم:

مهارت کنترل استرس

مهارت کنترل استرس

استرس را می توان به عنوان یک تجربه هیجانی منفی که با تغییرات شیمیایی، روان شناختی، شناختی و رفتاری همراه می باشد، تعریف کرد. این تغییرات در جهت اتفاق یا عوض کردن تغییرات آن می باشد. یک حادثه می تواند برای یک نفر استرس زا باشد ولی برای فرد دیگر استرسی نداشته باشد. استرس نتیجه ارزیابی فرد از موقعیت است، یعنی اینکه فردی برای پاسخگویی به آن موقعیت، توانایی و منابع فردی کافی دارد یا خیر. وقایعی که منفی و غیر قابل کنترل بوده و فرد را در خود غرق می کنند ترس آورتر از مسائل مثبت، واضح و قابل کنترل هستند.

دستورالعمل کلی در مورد کاربرد ضدعفونی کننده ها و گندزداها در منازل و  مراکز صنفی برای مقابله با کرونا

دستورالعمل کلی در مورد کاربرد ضدعفونی کننده ها و گندزداها در منازل و مراکز صنفی برای مقابله با کرونا

برای رقیق سازی و بهینه مصرف ضد عفونی کنندها نکات و جوانب مهمی وجود دارد که رعایت آنها به منظور کنترل موثر و رعایت ایمنی الزامی است . برخی از این نکات بر روی برچسب آنها قید شده است .

خودمراقبتی، مهمترین راه جلوگیری از ابتال به کرونا ویروس جدید

خودمراقبتی، مهمترین راه جلوگیری از ابتال به کرونا ویروس جدید

بیماری کروناویروس جدید چیست ؟ کرونا ویروس ها گروهی از ویروس ها هستند که هم در انسان وهم در برخی حیوانات می توانند باعث بیماری شوند. درانسان ،برخی از کورونا ویروس ها صرفا بیماری خفیف مانند سرماخوردگی ایجاد می کنند.بیماری کروناویروس جدید یک بیماری ویروسی و بسیار مسری است که اولین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی گردید. عالئمی شبیه آنفلوانزا ، سارس و سایر بیماری های شدید تنفسی دارد . عامل این بیماری به اختصار 9102- nCoV نامگذاری شده است بعد ازشناسایی موارد اولیه بیماری در شهر ووهان چین به علت مسری بودن شدید ، این بیماری به شهرهای دیگر چین هم گسترش پیدا کرد سپس مواردی از بیماری هم در کشورهای دیگر مانند تابلند، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و برخی کشورهای دیگر مشاهده گردید.