• 1398/02/07 - 12:09
  • 78
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روز بهداشت حرفه ای مبارک باد

سالانه 2/78میلیون کارگر به علت حوادث شغلی و بیماریهای شغلی ( 2/4میلیون نفر مربوط به بیماریهای شغلی) جان خود را از دست می دهند و 374میلیون کارگر دیگر نیز از حوادث شغلی غیر کشنده رنج میبرند

 

پیام تبریک دکتر ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه غلوم پزشکی قم

به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای

 

هشتم اردیبهشت ماه، روز ایمنی و بهداشت حرفه ای نامگذاری شده است که این روز را به همه تلاشگران گروه ایمنی و بهداشت حرفه ای در استان قم تبریک می گویم.

بدون شک نامگذاری این روز به نام ایمنی و بهداشت حرفه ای با شعار " آینده کاری سالم و ایمن ، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند تلاشگران این عرصه بوده است. اثرات و پیامدهای ایمنی و بهداشت شغلی بر سلامت کل جامعه تأثیر می گذارد. اگر کار به عنوان عامل تعیین کننده سلامت اجتماعی شناخته شود،برای ارتقای سلامت، پیشگیری و مدیریت خطرات روانشاختی، بهداشت روان و بیماریهای غیرواگیر نیاز به توجه بیشتر به ارتباطات بین ایمنی و سلامت شغلی و بهداشت عمومی وجود دارد: برای هر فردی قبل از ورود به دنیای کار و ادامه کار در طول زندگی یک نیاز روز افزون برای کسب آموزش عمومی در جریان اصلی ایمنی و سلامت شغلی وجود دارد. ادغام آموزش های ایمنی و سلامت شغلی در برنامه های آموزش عمومی و آموزش های حرفه ای می تواند به ایجاد نسل های ایمن تر و سالمتر در آینده کمک کند. ترویج یادگیری دائمی در ایمنی و سلامت شغلی میتواند به کارگران و کارفرمایان کمک کند تا در مخاطرات نوظهور بهتر بدانند و در نتیجه ایمنی و سلامت شغلی در طول زنجیره کار و زندگی را بهبود بخشند..

شایستگی و توانمندی دست اندرکاران حوزه بهداشت حرقه ای ، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و این عزیزان به عنوان سرمایه تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از توانمندی های خود در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری کنند.متخصصان و مهندسین  كاربلد و متعهد بهداشت حرفه ای در  دانشگاه علوم پزشکی قم طی سال های اخیر با تلاش های وافر و ارزنده خود علاوه بر توسعه بخش های مختلف بهداشت حرفه ای دوشادوش سایر ديگر عزيزان مرتبط، تلاش های گسترده ای انجام داده اند که اگر اقدامات شایسته آنها در کنار دیگر زحمات عزیزان نبود، قطعا شاهد این حجم فعالیت در عرصه توسعه بهداشت حرفه ای استان  نبودیم.

اینجانب ضمن تبریک مجدد به مناسبت روز ایمنی و بهداشت حرفه ای از تمامی دست اندرکاران گروه  ایمن و بهداشت حرفه ای تقدیر و تشکر کرده و آرزوی موفقیت برایشان دارم.

دکترایزانلو

معاون بهداشتی ورئیس مرکز بهداشت استان قم


جهت دریافت مقاله آینده کاری ایمن و سالم کلیک فرمایید

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 32265
کلمات کلیدی