• 1401/05/02 - 01:57
  • 249
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آبله میمونی هم شرایط اضطراری بین المللی اعلام شد

زمانی یک بیماری یا شرایط بهداشتی را دارای ابعاد بین المللی و اضطراری اعلام می کنندکه غیرمعمول باشد یا جدی باشد یا غیرقابل انتظار بوده باشد واز طریق مسافرت و جابجایی بین المللی برای کشورها چالش ایجاد کند و برای پاسخ به آن هماهنگی های بین المللی لازم داشته باشد ...

پس از چندین روز بحث و تبادل نظر بین المللی توسط سازمان جهانی بهداشت و متخصصین بین المللی، و بعد از ابتلای بیش از ۱۵هزار نفر از ۷۱ کشور دنیا، سرانجام  آبله میمونی هم در لیست بیماری های تهدید کننده سلامت در ابعاد بین المللی قرار گرفت (PHEIC). پیش از این آنفلوآنزا H1N1 موسوم به آنفلوآنزا خوکی، ابولا، فلج اطفال در سال ۲۰۱۴، و زیکا در سال ۲۰۱۶ در لیست شرایط اضطراری بهداشتی بین الملل قرار گرفته بودند. 
زمانی یک بیماری یا شرایط بهداشتی را دارای ابعاد بین المللی و اضطراری اعلام می کنندکه غیرمعمول باشد یا جدی باشد یا غیرقابل انتظار بوده باشد واز طریق مسافرت و جابجایی بین المللی برای کشورها چالش ایجاد کند و برای پاسخ به آن هماهنگی های بین المللی لازم داشته باشد و در مشورت نهایی رییس سازمان جهانی بهداشت و کمیته علمی مشورتی بین المللی تصمیم گیری شده باشد. هرچند تقریبا تمام موارد شناسایی شده در آمریکا و اروپا در مردان همجنسگرا رخ داده بود اما اخیرا کودکی ۱۰ ساله بعد از سفر یک هفته ای از  آمستردام به ترکیه دچار بثورات پوستی در صورت  می شود که تشخیص آبله میمونی داده می شود. کودک سابقه تماس جنسی و هیچ تماس شناخته شده ای با بیمار آبله میمونی نداشته است و احتمال ابتلای تنفسی یا انتقال از طریق اشیا آلوده مانند حوله یا ملحفه آلوده نیز مطرح است. 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 52391

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید