• 1400/09/24 - 20:14
  • 211
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر سیامک محبی؛

۹۱ درصد از فرهنگیان استان قم واکسینه شدن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، گفت: تاکنون ۹۱ درصد از معلمان و فرهنگیان قمی در برابر کرونا واکسینه شده اند در حالی که میانگین کشور این آمار ۸۶ درصد است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن کرامت ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار تزریق جامعه فرهنگیان در کشور ۸۶ درصد است، اظهار کرد: حدود ۹۱ درصد فرهنگیان قمی واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه روزانه در قم ۵ هزار دز واکسن کرونا به مراجعین تزریق می شود، گفت: حدود ۷۱ درصد از جمعیت استان قم تاکنون برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند و بیشتر واکسن‌هایی که این روز‌ها در استان تزریق می‌شود مربوط به دز دوم و سوم است.

وی با بیان اینکه بازرسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم به صورت مرتب و روزانه از مدارس استان بازدید می‌کنند، گفت: تهویه نامناسب، گندزدایی نکردن اماکن و همچنین رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی بیشترین چالش‌های بهداشتی مدارس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی در برخی از مشاغل، اماکن و اصناف اشاره و تصریح کرد: بانک‌ها، مرکز شماره گذاری خودرو و پایانه‌های مسافربری به ترتیب با ۴۰، ۴۵ و ۴۷ درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله مشاغل و اماکنی هستند که کمترین میزان رعایت را ثبت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به واکسینه شدن اتباع ساکن قم، گفت: تعداد زیادی تبعه مجاز و غیرمجاز در قم سکونت دارند که تاکنون بیش از یکصد وسی هزار نفر از آن‌ها واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48821

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید