• 1402/11/03 - 15:16
  • 18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشتی قم در راستای اجرای پویش ملی تغذیه سالم گفت:

کاهش مصرف نمک در کشور باید فرهنگ سازی شود

نمک های موجود در بازار که استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت را ندارند؛ نباید مصرف شوند.

دکتر اصغری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به آغاز پویش ملی «تغذیه سالم» از اول بهمن ماه گفت: دیابت و پرفشاری خون اصلی ترین عامل بروز بیماری ‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌ های قلبی و عروقی هستند و برای کنترل این بیماری‌ ها باید سبک تغذیه اصلاح و فعالیت بدنی افزایش یابد زیرا دیابت و پرفشاری خون ارتباط مستقیمی با تغذیه ناسالم از جمله مصرف بالای قند و نمک دارند.

 وی ادامه داد: کنترل مصرف نمک بسیار با اهمیت است زیرا نمک تشدید کننده فشارخون و سایر بیماری‌ های مرتبط است. در بسیاری از کشورها کاهش مصرف نمک آغاز شده و در کشور ما نیز باید این رفتار، فرهنگ سازی و تبلیغ شود.

دکتر اصغری با اشاره به وجود انواع نمک موجود در بازار، گفت: نمک های موجود در بازار که استاندارد و تاییدیه وزارت بهداشت را ندارند؛ نباید مصرف شوند.

 

وی افزود: مواردی مانند نمک دریا و نمک رنگی موجود در بازار که مشخص نیست با کدام تاییدیه و مجوزی، بسته بندی و به فروش می رسند ممکن است دارای فلزات سنگین مانند سرب و سایر مواد مضر برای سلامت باشند.

دکتر اصغری در خاتمه بیان کرد: جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری های غیرواگیر، اگر هم نمک استفاده می کنیم باید از نمک تصفیه شده یدار و کمتر از 3 گرم در غذای شبانه روز باشد.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 60153

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید