• 1397/01/09 - 13:11
  • 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیگیری سلامت مادران باردار پرخطر توسط کارشناسان مرکز بهداشت

در ایام نوروز یکی از واحدهای معاونت بهداشتی که کارشناسان بصورت مستمر با برقراری کشیک و انکال به پیگیری و فعالیت پرداخته اند گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان و شهرستان می باشد.

 

در ایام نوروز یکی از واحدهای معاونت بهداشتی که کارشناسان بصورت مستمر با برقراری کشیک و انکال به پیگیری و فعالیت پرداخته اند گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان و شهرستان می باشد. کارشناسان این گروه با شناسایی مادران باردار پرخطر و پیگیری موارد با انجام اقدامات لازم از به خطر افتادن جان مادر و نوزاد جلوگیری بعمل می آورند.

از آغاز تعطیلات نوروزی تعداد 213 مورد  مادر مورد پیگیری قرار گرفته است که مواردی منجر به نجات جان مادر از مرگ حتمی شده است از جمله مواردی که مبتلا به جفت آکرتا، بیماری قلبی، سابقه تشنج، خونریزی، میکرو آدنوم هیپوفیز و سایکوز بعد از زایمان بودند و یا مواردی که با وجود نیاز به بستری از مراجعه به بیمارستان خودداری می نمودند.

در همین راستا و به منظور بررسی نحوه خدمت رسانی به مادران در این ایام با قوت هر چه بیشتر 2 مورد پایش از مراکز روستایی دستجرد و قاهان و همچنین مرکز ایثار واقع در منطقه حاشیه شهر بطور مشترک توسط تیم سلامت مادران استان و شهرستان انجام گردید و اقدام لازم در خصوص پاسخگویی و رفع مشکلات پرسنل در خصوص مراقبتهای مادران صورت پذیرفت.

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 29130
کلمات کلیدی