• 1402/07/30 - 14:16
  • 17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام تبریک معاون بهداشتی قم به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی

پیام تبریک دکتر مجید اصغری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به مناسبت روز آمار و برنامه ریزی: 

 

هدف اولیه نظام اطلاعات سلامت، بهبود مدیریت خدمات سلامت از طریق استفاده بهینه از اطلاعات است، برای آنکه اطلاعات به طور مطلوب بر مدیریت تاثیر گذارد، باید تصمیم ‌گیرندگان در هر نقطه ای از چرخه‌ مدیریت از آن اطلاعات استفاده کنند.

اطلاعات در تمامی سطوح مدیریت نظام سلامت، از محیط تا مدیران استانی و کشوری بسیار حیاتی است و نه تنها سیاست‌ گذاران و مدیران نیازمند استفاده از اطلاعات در تصمیم‌گیری‌ ها هستند، بلکه ارایه ‌کنندگان خدمات در حوزه بهداشت همانند پزشکان، کارشناسان و کارکنان سلامت نیز به آن نیازمند خواهند بود.

استفاده از آمار در برنامه ریزی و طراحی برنامه­های بخش بهداشت وزارت بهداشت کشور سابقه طولانی دارد. مهمترین و قابل استفاده ترین آمار و شاخص های حوزه سلامت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بخش بهداشت تامین و گزارش می شود.     

اول آبان ماه به عنوان روز ملی آمار و برنامه ریزی نام گذاری شده است و هدف از این روز، تاکید بر اهمیت استفاده از آمارهای رسمی در میان مدیران و سیاست ‌گذاران و برنامه ریزی و تصمیم ‌گیری بر اساس آمار و اطلاعات است، بدیهی است که کیفیت بالای اطلاعات آماری نقش مهمی در ارتقای جایگاه علمی برنامه ریزی ‌های حوزه سلامت دارد.

اینجانب صمیمانه ترین تبریکات خود را به تمامی کارشناسان و همکاران پرتلاش این عرصه در حوزه معاونت بهداشتی عرض نموده، موفقیت روزافزون همه این عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 58937

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید