• 1400/06/24 - 09:50
  • 165
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر محمدرضا قدیر؛

واکسیناسیون نقش بی بدیلی در سلامت جامعه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسیناسیون نقش بی بدیلی در سلامت و گام مهمی در راستای حفظ و ارتقاء آن در جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قم با اشاره به اینکه سیر ابتلا به بیماری نزولی شده است گفت: در حال حاضر ۸۱۲ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۲۳۶ نفر از آنها وخیم است.
 
وی ادامه داد: با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تسریع واکسیناسیون گروه‌های هدف، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی روزبه‌روز کمتر خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تاکنون ۳۹۸ هزار و ۳۲۳ نفر در استان دوز اول و ۱۸۳ هزار و ۶۱۶ نفر دوز دوم و در مجموع ۵۸۱ هزارو ۹۳۹ نفر در قم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
 
قدیر با بیان اینکه متولدین ۱۳۷۰ و قبل از آن می توانند در قم واکسن تزریق کنند عنوان کرد: ۱۸ مرکز تجمیعی در استان در حال خدمت رسانی به همشهریان هستند، اما متاسفانه استقبال در حد انتظار نیست.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: ۴۰ درصد از مردم استان واکسینه شدند اما انتظار داریم با ترویج فرهنگ واکسیناسیون این درصد را افزایش دهیم تا از شیوع این بیماری جلوگیری  و درگیر پیک های بعدی نشویم.
 
قدیر با اشاره به اینکه واکسیناسیون نقش بی بدیلی در سلامت و گام مهمی در راستای حفظ و ارتقاء آن در جامعه دارد خاطر نشان کرد: خوشبختانه بعد از واکسیناسیون کادر درمان شاهد کاهش چشمگیر ابتلا به بیماری در این گروه هدف بودیم.
 
انتهای پیام/ 
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 47184

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید