• 1395/12/08 - 10:44
  • 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همایش دانشجویی در قالب اردوی مشهد اردهال در حال برگزاری می باشد

همایش دو روزه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی در قالب اردوی تفریحی مشهد اردهال به همت معاونت بهداشتی و معاونت دانشجویی فرهنگی برگزار شد.

همایش دو روزه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی در قالب اردوی تفریحی مشهد اردهال به همت معاونت بهداشتی و معاونت دانشجویی فرهنگی برگزار شد. در این همایش که با حضور استاد جمشیدی، دکترای روانشناسی سلامت در فضایی معنوی در جوار مضجع شریف فرزند امام محمد باقر(ع)، ابالحسن علی بن محمدباقر و در قالب اردوی دانشجویی برگزار گردید دانشجویان پرستاری، علوم ازمایشگاهی، هوشبری ، اتاق عمل و فوریتهای پزشکی با نحوه مدیریت غرایض و مهارت کنترل آنها آشنا شدند. 

در این  همایش  که در راستای ارتقاء آگاهی دانشجویان در خصوص طرح تحول، برنامه های خودمراقبتی ، طرح سفیر سلامت دانشجویی و پویش ملی ازدواج با انتخاب مناسب، سالم و پایدار  در حال اجرا می باشد مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی در خصوص سلامتی و ابعاد آن، اهمیت پیشگیری و اولویت آن بر بحث درمان، طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و مبحث خودمراقبتی مطالبی ارائه نموده و نقش دانشجویان را بعنوان سفیران سلامت در حفظ و ارتقاء سلامت خود، دوستان، خانواده و جامعه بسیار ارزشمند دانستند.

 

در ادامه ، کارشناس مسئول سلامت جوانان مرکز بهداشت نیز به سیاستهای کلی جمعیت و ابلاغیه مقام معظم رهبری اشاره نموده و وظایف واحد سلامت جوانان  را در تحقق ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت تشریح کردند. ایشان لزوم آموزش جوانان در زمینه معیارهای لازم برای انتخاب همسر مناسب و کسب مهارتهای فردی و اجتماعی قبل از ازدواج را ضامن تداوم و پایداری ازدواج دانستند و با اشاره به تنوع خدمات در طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارائه خدمات مشاوره تغذیه و روان در کنار سایر مراقبتهای اولیه و معاینات پزشکی و تشکیل پرونده سلامت الکترونیک، تاکید کردند لازم است کلیه دانشجویان جهت پرونده سلامت الکترونیک به پایگاههای سلامت مراجعه نمایند

لازم به ذکر است این همایش در روز 7 اسفند ماه ویژه دانشجویان دختر برگزار گردید و امروز 8 اسفند ماه ویژه دانشجویان پسر در حال برگزاری می باشد. 


  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 26195
کلمات کلیدی