• 1397/12/02 - 12:03
  • 88
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همایش تقدیر از مدیران و مربیان مدارس مروج سلامت

برنامه مدارس مروج سلامت یکی از برنامه های مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در مدارس می باشد. این برنامه با هدف ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش آموزان مدارس و با رعایت اجزای هشت گانه در ابعاد مختلف، از جمله برنامه جامع آموزش سلامت ....

 

  همایش تقدیر از مدارس مروج سلامت به پاس تقدیر از مدیران و مربیان بهداشت مدارس و کارشناسان و عوامل اجرایی در مراکز خدمات جامع سلامت برگزار گردید،در این همایش آقای رمضان بیگی، دکترکرملوفر و خانم خواجات ضمن ارائه مطالب و گزارش از اجرای برنامه خواستار مشارکت فعال مدیران و مربیان مدارس در حیطه سلامت شدند. در این همایش از مدیران و مربیان بهداشت 105 مدرسه مروج سلامت ستاره دار با اهداء لوح و هدایای ارزنده تقدیر بعمل آمد.

لازم به ذکر است برنامه مدارس مروج سلامت یکی از برنامه های مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در مدارس می باشد. این برنامه با هدف ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت در بین دانش آموزان مدارس و با رعایت اجزای هشت گانه در ابعاد مختلف، از جمله  برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی و نظام مراقبت از سلامت دانش آموزان، سلامت و ایمنی محیط مدرسه، بهبود تغذیه دانش آموزان، تحرک فیزیکی و تربیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای با رویکرد کاهش آسیب اجتماعی و مشارکت والدین، جامعه و شبکه داوطلبان در برنامه های ارتقای سلامت دانش آموزان اجرا می شود.

نتایج برنامه در سال تحصیلی 97-96 اعلام گردید. از تعداد 268 مدرسه مروج سلامت 105 مدرسه موفق یه کسب عنوان 5 ستاره گردیدند. در حال حاضر پوشش مدارس مروج 5 ستاره در استان به 2/39 رسیده است که شاخص قابل قبول و در سطح بالاتری نسبت به متوسط کشوری می باشد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 31710
کلمات کلیدی