• 1399/02/01 - 15:21
  • 312
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفته سلامت بر تلاشگران و مدافعان عرصه سلامت مبارک باد

هفته اول اردیبهشت ماه هفته سلامت است. همان سلامت که چون تاج زرینی بر سر افراد سالم است که فقط افراد بیمار قادر به دیدن آن هستند! امسال به هفته سلامت رسیدیم در حالی که یکی از بزرگترین تهدیدهای جهانی سلامت در صد سال گذشته روی داده است.

هفته اول اردیبهشت ماه هفته سلامت جمهوری اسلامی ایران
بر تلاشگران و مدافعان عرصه سلامت مبارک باد

شعار سال 1399: حمایت همگانی از مدافعان سلامت

هفته اول اردیبهشت ماه هفته سلامت است. همان سلامت که چون تاج زرینی بر سر افراد سالم است که فقط افراد بیمار قادر به دیدن آن هستند! امسال به هفته سلامت رسیدیم در حالی که یکی از بزرگترین تهدیدهای جهانی سلامت در صد سال گذشته روی داده است. 
هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی و تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه پایدار است. این هفته نمادی از مشارکت و مسئولیت پذیری همه جامعه با هدف ارتقاء آگاهی و سواد سلامت، بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه در راستای ارتقاء سلامت فردی و جمعی است. 

 هنر سالم زیستن، یکی از بزرگترین دغدغه های بشر امروز است. هر جامعه ای برای داشتن یک زندگی باکیفیت، ناگزیر باید به سلامت فردی و اجتماعی توجه داشته باشد، چراکه سلامت یکی از مهم ترین مولفه های زندگی انسانی و بنیان توسعه پایدار در هر کشوری است. 

 دیدیم که نیروهای انسانی عرصه سلامت از متخصصان و پزشکان و پرستاران در بیمارستانها تا مراقبان سلامت و بهورزان در پایگاه های سلامت و خانه ها بهداشت، با همدلی نیروهای داوطلب مردمی و سفیران سلامت در مبارزه با کرونا، چگونه با از خود گذشتگی و فداکاری، مرزهای ترس و وحشت را در نوردیدند و به دل حادثه زدند و با گذشتن از خوشی خود در راه تسکین ناخوشی اجتماع قدم گذاشتند.
شاید این رویداد تلنگری باشد برای سیاستگزاران در کل دنیا که جایگاه سلامت و فعالان این عرصه را بیش از پیش درک نموده و به تامین زیر ساخت های اساسی بهداشتی و درمانی و توسعه نیروی انسانی سلامت اهمیت بیشتری دهند. 
در یاد بود هفته سلامت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تلاش های سربازان عرصه سلامت در تمام عرصه ها و رده های کاری را ارج می نهیم و امید داریم با اتکال به خداوند متعال و مدد مردم و سیاستگزاران از این بحران به سلامت عبور کنیم.

روزنگار هفته سلامت: ​

دوشنبه 1399/2/1 ********* بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا

·  سه شنبه 1399/2/2********  پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا

·  چهارشنبه 1399/2/3 ****** آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا

·  پنج شنبه 1399/2/4  ******هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا

·  جمعه 1399/2/5  ********روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا

·  شنبه 1399/2/6 ******** مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا

·  یکشنبه 1399/2/7*******  هر "رسانه" یک "پایگاه سلامت" در مقابله با کرونا

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 35978
کلمات کلیدی