• 1397/01/09 - 12:48
  • 77
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانپذیرها زیر ذره بین ناظران بهداشت محیط

در هشتمین روز از فصل بهار و ا دامه طرح بسیج سلامت نوروزی، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت با نظارت بر 9 هتل و مهمانپذیر در قالب اکیپ مشترک با کارشناسان تعزیرات و سازمان صنعت و معدن با شناسایی یک باب مهمانپذیر به دلیل دارا بودن مشکلات بهداشتی و بحرانی و غیربحرانی پلمپ و از پذیرفتن مسافر ممانعت بعمل آمد.

 

هتل ها، مسافرخانه ها و مهمانپذیرها زیر ذره بین ناظران بهداشت محیط

با آغاز تعطیلات نوروزی و حجم گسترده مسافرتهای نوروزی ، جمع کثیری از مسافرین و زائرین کریمه اهل بیت در شهر مقدس قم حضور می یابند که حفظ سلامت آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. با تشدید نظارتهای نوروزی هتل ها، مسافرخانه ها، مهمانپذیرها زیر ذره بین ناظران بهداشت محیط قرار داشته و ضمن کنترل نظافت، رعایت بهداشت محیط، آشپزخانه و محل طبخ غذا، سیستم ابرسانی، وضعیت اتاقها، ملحفه  و حوله ها و شستشوی مرتب و آماده سازی وسایل مصرفی مسافرین بعد از تخلیه اتاق و .... در صورت مشاهده هرگونه تخلف تذکرات لازم به متصدی مربوطه داده می شود و در صورت وجود مشکلات حاد اخطاریه بهداشتی صادر و اقدام به پلمپ و جلوگیری از ادامه فعالیت آنها بعمل می اید.

 

در هشتمین روز از فصل بهار و ا دامه طرح بسیج سلامت نوروزی، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت با نظارت بر 9 هتل و مهمانپذیر در قالب اکیپ مشترک با کارشناسان تعزیرات و سازمان صنعت و معدن با شناسایی یک باب مهمانپذیر به دلیل دارا بودن مشکلات بهداشتی و بحرانی و غیربحرانی  پلمپ و از پذیرفتن مسافر ممانعت بعمل آمد.

همچنین 3 مهمانپذیر نیز که بصورت غیرمجاز در حال فعالیت بودند توسط  صنعت و معدن جریمه و به دلیل دارای مشکلات بهداشتی اخطاریه دریافت نمودند تا جهت تشکیل پرونده و سایر مراحل قانونی اقدام نمایند. از جمله مشکلات بهداشت می توان به این موارد اشاره نمود: وجود تخم شپش در لای تشک ،شرایط نامناسب تخت ها ، نظافت اتاق ، وضعیت غیر بهداشتی یخچال ها ، رعایت نکردن نکات ایمنی و نبود تهویه مناسب ، نبود صابون مایع و تهویه مناسب در سرویس بهداشتی، وضعیت نامناسب دیوار ها ، شرایط نامناسب دفع زباله ها و ......

 

لازم به توضیح است در همین راستا مدارس و محلهای اسکان فرهنگیان نیز از نظر رعایت موازین بهداشتی مورد نظارت و بازدید مستمر قرار می گیرند که در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی مراتب به ستاد تسهیلات زائرین استان اعلام می گردد تا نواقص در اسرع وقت مرتفع گردد.

قابل ذکر است این نظارتها در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی از 15 اسفند 96 اغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

کلیه مسافرین و زائرین محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می توانند مراتب را با سامانه 190 در میان بگذارند تا توسط بازرسان بهداشت محیط مورد پیگیری قرار گیرد. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 29128
کلمات کلیدی