• 1400/09/02 - 07:14
  • 145
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت خیرین سلامت؛

مرکز جامع اختلالات تکامل کودکان در استان قم بزودی راه اندازی می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: به همت خیرین سلامت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم بزودی مرکز جامع اختلالات تکامل کودکان با هدف کمک به ارتقا روند تکامل کودکان نیازمند خدمات تخصصی در قم راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکترسیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه هماهنگی و نحوه راه اندازی این مرکز که با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خیرین سلامت برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز تکامل به منظور ارائه خدمات درمانی به کودکانی که دچار تاخیر تکاملی هستند به همت گروه خیرین سلامت در موسسه گلهای بهشتی بزودی افتتاح خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر محسن ملامحمدی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و پزشک معین اختلالات تکاملی کودکان استان قم با اشاره به اینکه مسئله مهمی که در کنار رشد کودک در آینده آن موثر است تکامل اوست تا بتواند در هر مرحله از زندگی خود را با شرایط وفق دهد و در ابعاد مختلف رشد کند، تصریح کرد: در صورت تشخیص به موقع تاخیر تکاملی می توان اقدامات موثری را  برای این کودکان انجام داد.

وی تصریح کرد:  در این مرکز پس از شناسایی کودکان  مبتلا به اختلال تکاملی و انجام غربالگری های مختلف ، سطح تاخیر تکاملی کودک شناسایی می شود و براساس آن روش های درمانی مختلف برای کودک به کار گرفته می شود تا بتواند خود  را به سطح تکاملی سنی که در آن قرار دارد نزدیک کند.

دکتر ملامحمدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه خدمات مختلفی مانند کار درمانی، شنوایی سنجی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی  در این مرکز به بیماران ارائه خواهد شد، گفت: امیدوارم با حمایت های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در ارجاع بیماران از طریق مراکز خدمات جامع سلامت به این مرکز بتوانیم در شناسایی و درمان کودکان که دچار اختلالات تکاملی هستند گامی بر داریم.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48316

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید