• 1397/07/07 - 08:22
  • 75
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط با حضور کلیه بازرسان بهداشت محیط

مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط با حضور کلیه بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی روز 5 شنبه مورخ 6 مهرماه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت  روز جهانی بهداشت محیط با حضور کلیه بازرسان بهداشت محیط

مراسم بزرگداشت روز جهانی بهداشت محیط با حضور کلیه بازرسان بهداشت محیط معاونت بهداشتی روز 5 شنبه مورخ 6 مهرماه برگزار شد. در این مراسم ریاست محترم مرکز بهداشت شهرستان، ضمن خیرمقدم به حاضران، درخصوص اهمیت فعالیت کارشناسان بهداشت محیط در سلامت کل جامعه بیاناتی ارائه نمودند. سپس معاونت محترم بهداشتی با اشاره به ابعاد مختلف سلامتی و نقش بهداشت محیط درحفظ و ارتقاء آن، نقش کارشناسان بهداشت محیط را ویژه تر از سایر کارشناسان دانستند چرا که هنری هم در کنار تخصص در آنها  وجود دارد، چرا که هم باید مهندس باشند، هم نگران سلامت جامعه و هم برای حفظ این سلامتی دامنه شناختی و علمی گسترده ای در ابعاد مختلف داشته باشند. ایشان در ادامه گفتند زحمات این دوستان وقتی مشخص می شود که طغیان یا اپیدمی در سطح جامعه مشاهده شود.

دکتر ایرانی خواه، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی نیز نقش مستقیم و غیرمستقیم بهداشت محیط را در پیشگیری از بیماریهای گوناگونی که امروزه دست به گریبان بشر شده بسیار مهم ارزیابی نموده و گفتند نقش شما گرامیان و بازرسان بهداشت محیط شناسایی، مداخله  و اصلاح مسائلی است که سلامت بشر را تحت تاثیر قرار داده و بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی می باشد.

از دیگر سخنرانان این مراسم، مدیرگروه محترم سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی بودند که با اشاره به برنامه های بهداشت محیط در سطح استان و شهرستان عملکرد سه ماهه این گروه را ارائه نمودند که به طور خلاصه می توان به بیش از 16 هزار بازدید و حدود 156 تن مواد غذایی توقیفی و معد ومی درسال جاری اشاره کرد.

لازم به ذکر است در حال حاضر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی قم با 64 نفر کارشناس در سطح استان، شهرستان و مراکز محیطی و بازرس در حال انجام فعالیتهای خود می باشد.

 

 در انتهای مراسم از بازرسان فعال با اهداء لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 30399
کلمات کلیدی