• 1400/08/22 - 07:15
  • 116
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

علامتی مبنی بر بروز پیک جدید کرونایی در قم وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به خطر بروز پیک ششم در قم گفت: خوشبختانه در قم تاکنون علائمی مبتنی بر بروز پیک ششم کرونایی دیده نشده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد بیان کرد: وضعیت بیماری در قم هم به لحاظ بستری‌ها و هم فوتی‌ها روند نزولی است اما شکننده و باید هم چنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و در زمینه تزریق واکسن اقدام کنیم.

وی افزود: در استان ۲۱۷ بیمار بستری داریم و میانگین فوتی‌های ما ۲ و ۸ دهم است و تاکنون نیز در استان ۱ میلیون و ۱۹۶ هزار دوز واکسن تزریق شده است ؛۶۰ درصد افراد بالای ۱۲ سال نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام نموده‌اند که با توجه به زیرساخت‌های مطلوبی که در استان وجود دارد میانگین واکسیناسیون ما در مقایسه با میانگین کشوری هم چنان پایین است.

به گفته وی، با توجه به اقلیتی که ضد واکسن هستند باید همه گروه‌ها و اقشار مختلف و هم چنین دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای اقناع سازی نسبت ایجاد رغبت به واکسن کرونا همکاری کنند گاهی دیده می‌شود برخی مساجد و اماکن مذهبی به مراکز ضد واکسن تبدیل و طب سنتی را تبلیغ می‌کنند.

قدیر با اشاره به پایین آمدن میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون دوبالی هستند که با این دو بال می‌توانیم از پیک بعدی جلوگیری کنیم لذا واکسیناسیون در واقع جلوی مرگ و میر را می‌گیرد و شدت بیماری را کاهش می‌دهد اما اینکه به صورت کامل جلوی بیماری و ابتلاء را بگیرد این گونه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به ورود پیک خطرناک و جهش یافته در چند کشور همسایه از جمله ترکیه و روسیه هم اشاره داشت و گفت: از سمت کشورهای همسایه‌های ایران شدیداً در معرض خطر قرار داریم مانند ترکیه و روسیه که پیک قابل توجه کرونا شیوع پیدا کرده است و باید مراقب باشیم زیرا ویروس کرونا تنفسی است و مرزی هم ندارد ولی از طرفی در ایران و قم فعلاً علامتی دال بر بروز پیک جدید کرونا نداریم.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48136

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید