• 1400/03/26 - 10:27
  • 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد:

صدور مجوز تزریق واکسن ایرانی کرونا از هفته آینده

دکتر محمدرضا قدیر گفت: صدور مجوز تولید و تزریق واکسن کووبرکت ملی جای افتخار دارد و از هفته آینده روند تزریق این واکسن آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان این استان برگزار شد گفت: صدور مجوز تولید و تزریق واکسن کووبرکت ملی صادر شده است  و از هفته آینده روند تزریق این واکسن آغاز خواهد شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، تعداد مرگ و میرهای کرونایی در قم طی روزهای گذشته به صفر رسیده و تعداد افراد مبتلا به این ویروس رو به کاهش است.

قدیر با بیان اینکه قم از نظر کنترل بیماری کووید۱۹ در رتبه بیست و سوم قرار دارد، گفت: هم اکنون هیچکدام از شهرهای کشور به وضعیت آبی نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون به ازای هر ۱۰ هزار تن جمعیت استان حدود ۵۴ تست کرونا انجام می‌گیرد و برغم افزایش تست‌های کرونایی؛ تعداد بیماران مثبت کاهش یافته‌است.

قدیر ادامه داد: طی هفته گذشته به ازای ۱۰۰ هزار تن جمعیت استان قم ۲۱ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۵۷ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده و بزودی با ورود واکسن ایرانی واکسیناسیون عمومی مردم تسریع می‌شود.

 به باور وی، درصد استفاده مردم از ماسک در مراکز مختلف عمومی و تولیدی و همچنین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های خدمات رسان حدود ۷۰ درصد می‌باشد.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 44533
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید