• 1398/09/09 - 14:52
  • 106
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شاخص کیفی هوای قم و توصیه های بهداشتی

بر اساس اطلاعات سامانه سنجش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست امروز شاخص کیفیت هوا (AQI=230) در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق(pm2.5) در شرایط بسیار نامطلوب قرار دارد.

بر اساس اطلاعات سامانه سنجش کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست امروز شاخص کیفیت هوا (AQI=230)  در شهر قم به علت آلاینده ذرات معلق(pm2.5) در شرایط بسیار نامطلوب قرار دارد.

لذا  افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

توصیه های بهداشتی:

<![if !supportLists]>1.     <![endif]>استفاده از رژیم غذایی مناسب از قبیل استفاده کافی از سبزیجات و میوه جات از قبیل پرتقال، نارنگی، سیب، لیمو شیرین، کلم، کرفس ، فلفل و ... و مصرف شیر و لبنیات کم چرب

<![if !supportLists]>2.     <![endif]>عدم خروج غیر ضروری از ساختمان به منظور کاهش تماس مستقیم با الاینده هوا

<![if !supportLists]>3.     <![endif]>انجام ندادن فعالیت های بدنی شدید به منظور کاهش آسیب به دستگاه تنفسی و سیستم قلب و عروق

<![if !supportLists]>4.     <![endif]>عدم استعمال دخانیات به منظور کاهش استرس به سیستم قلب و عروق

<![if !supportLists]>5.     <![endif]>نوشیدن آب زیاد به جهت تسهیل خروج املاح و ذرات آلوده از بدن

<![if !supportLists]>6.     <![endif]>شستشوی صورت و مجاری تنفسی فوقانی با آب و صابون به منظور کاهش عوارض و حساسیت

 

<![if !supportLists]>7.     <![endif]>استفاده از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد برای افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار دارند و در صورت عدم دسترسی به محل مناسب از دستمال تمیز مرطوب در جلوی دهان و بینی استفاده شود.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 34363
کلمات کلیدی