• 1400/10/19 - 11:41
  • 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم:

زنگ خطر به صدا درآمده/برخی از مناطق قم در وضعیت هشدار قرار دارند

محمدتقی سلطانی گفت: نمودار و شاخص های کارشناسان اپیدمولوژیست مرکز بهداشت استان قم از آستانه ورود به پیک ششم خبر می دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدتقی سلطانی مدیر گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان قم، در جلسه هم اندیشی روش های آموزش و اطلاع رسانی در مقابله با موج ششم با حضور مدیران روابط عمومی سازمانها و ادارات استان که صبح امروز در ساختمان مرکز بهداشت استان قم برگزار شد، گفت: زنگ خطر در قم بصدا درآمده به طوری که برخی مناطق قم به رنگ زرد کرونایی تغییر پیدا کرده است.

وی افزود: درصد مثبت بودن آزمایشات روزانه که بصورت سرپایی در استان قم انجام می شود نشان از درگیری ۲۰ درصدی افراد به بیماری کرونا می دهد.

سلطانی با بیان اینکه نباید زمان از دست رود، تصریح کرد: در حال حاضر در آستانه ورود به پیک ششم هستیم و هنوز بطور گسترده درگیر این موج نشده ایم، با اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در سطح جامعه می توانیم از جولان این سویه جدید در شهر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به واکسیناسیون و تاثیر مثبت آن در سطح جامعه، هشدار داد: با توجه به پایین بودن پوشش واکسیناسیون در سطح استان در صورت ورود به پیک ششم، این بیماری می تواند با سرعت بیشتری در قم شیوع پیدا کند.

به اعتقاد مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان قم، می توان با جلب مشارکت های مردمی در برنامه های بهداشتی باعث کاهش خسارت های ناشی از موج ششم شویم.

سلطانی در پایان گفت: استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون در مقابله با موج ششم مورد تاکید است.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 49214

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید