• 1399/01/24 - 15:28
  • 111
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه برون سازمانی اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند)

با توجه به اغاز گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با عنوان فاصله گذاری هوشمند و آغاز بکار اصناف کم خطر جلسه هماهنگی با با حضور نمایندگان تعزیرات، اصناف، فرمانداری، اماکن، غذا و دارو و جمعی از مسئولین و کارشناسان معاونت بهداشتی تشکیل و هماهنگی های لازم جهت اجرای این طرح انجام گردید.

جلسه برون سازمانی اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند)

با توجه به اغاز گام دوم فاصله گذاری اجتماعی با عنوان فاصله گذاری هوشمند و آغاز بکار اصناف کم خطر جلسه هماهنگی با با حضور نمایندگان تعزیرات، اصناف، فرمانداری، اماکن، غذا و دارو و جمعی از مسئولین و کارشناسان معاونت بهداشتی تشکیل و هماهنگی های لازم جهت اجرای این طرح انجام گردید. در این جلسه دکتر محبی با اشاره به تقسیم بندی مناطق شهری به 5 قسمت و تشکیل تیمهای نظارت بر بازگشایی صنوف هر منطقه، همکاری و مشارکت کلیه سازمانهای دخیل در این امر را مهم ارزیابی نموده و بر تشکیل تیمهای گشت مشترک تاکید نمودند. در این جلسه بر آموزش بهداشت اصناف در زمینه های پیشگیری از کروناویروس و نیز کمک به اصنافی که دسترسی به سامانه ندارند و یا سواد و دانش کافی جهت ثبت نام راندارند امکانات و تمهیداتی لحاظ گردد تا ضمن اموزش موارد بهداشتی دسترسی تسهیل گردد.

در این جلسه همچنین با توجه به عدم فعالیت فروشگاه های بزرگ و مجتمع های تجاری بعنوان یکی از پرخطر ترین مراکز اولویت نظارت بر عدم فعالیت این اماکن مورد تاکید قرار گرفت.

از جمله صنوف پرخطر که تا صدور مجوز بازگشایی از سوی وزارت بهداشت را دریافت ننموده اند و باید فعلا تعطیل باشند به موارد ذیل می توان اشاره نمود: فروشگاه های بزرگ  و زنجیره ای (به غیر از بخش مواد غذایی و شوینده)، پاساژها و مجتمع های تجاری بزرگ مسقف، آرایشگاهها و سالن های زیایی، رستورانها، اغذیه فروشی ها، طباخی و فست فودها، گرمابه ، استخر، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی، تفریحی و گیم نت ها، باشگاههای ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم، چایخانه ، تریا و قهوه خانه ها

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 35913
کلمات کلیدی