• 1401/09/22 - 08:35
  • 48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

باتوجه به وضعیت زرد کرونایی استان، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسمها ضروریست

جهت ایجاد انسجام و ساماندهی برپایی ایستگاههای صلواتی و موکبها ، هریک از اماکن مذکور می بایست صرفا از طریق ثبت درخواست از طریق سامانه قم یار شهرداری و تایید شهرداری، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و امنیتی، آتش نشانی مجوز برپایی دریافت نمایند تا از ابتدا با کلیه نکات بهداشتی و ایمنی و امنیتی و پدافندی آشنا شده و الزامات مربوطه را رعایت نمایند تا بتوان ضمن برگزاری هرچه باشکوهتر مراسمات نظارت های بهداشتی لازم بر پخش نذورات و رعایت شیوه نامه ها انجام شود.

 

آقای اروجی، مدیر کل مدیریت بحران استان در جلسه کارگروه بهداشت، امداد ودرمان که در راستای نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام فاطمیه برگزار گردید با اشاره حضور جمعیت کثیری از مجاورین، مسافرین و زائرین در مراسمات پیش رو، در استان قم با توجه به وضعیت زرد کرونایی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور اعضای کمیته نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی متشکل از سازمانهای مرتبط در مرکز بهداشت استان تشکیل شد، مدیرکل مدیریت بحران استان با تاکید بر بهره گیری از تجربیات استان در مناسبتهای قبلی و نیز ایام فاطمیه سال گذشته اشاره نمودند: لازم است همه ما با احصاء نقاط قابل ارتقا و قوت فعالیتها و عملکرد استان و با استفاده از تجربیات قبلی بتوانیم عملکرد بهتری در ایام پیش رو ارائه کنیم. وی افزود: جهت ایجاد انسجام و ساماندهی برپایی ایستگاههای صلواتی و موکبها ، هریک از اماکن مذکور می بایست صرفا از طریق ثبت درخواست از طریق سامانه قم یار شهرداری و تایید شهرداری، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و امنیتی، آتش نشانی مجوز برپایی دریافت نمایند تا از ابتدا با کلیه نکات بهداشتی و ایمنی و امنیتی و پدافندی آشنا شده و الزامات مربوطه را رعایت نمایند تا بتوان ضمن برگزاری هرچه باشکوهتر مراسمات نظارت های بهداشتی لازم بر پخش نذورات و رعایت شیوه نامه ها انجام شود.

مهندس اروجی از همشهریان گرامی خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک در مراسم ها و هیئات، در صورت داشتن هرگونه علائم مشکوک به بیماریهای تنفسی از حضور در تجمعات خودداری نمایند.

همچنین سازمانها مکلف شدند با استفاده از ظرفیت رسانه های در اختیار اطلاع رسانی لازم در خصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای تنفسی انجام دهند

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 55519

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید