• 1400/12/22 - 13:05
  • 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم:

اصناف متخلف از دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا پلمب می‌شوند

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه تمام واحدهای صنفی موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا هستند گفت: 12 واحد صنفی طی یک هفته گذشته در قم، پلمب شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، نرگس جعفری مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم در گفت و گویی اظهار کرد: خطر شیوع و انتقال ویروس کرونا در محیط کار و اصنافی که به صورت مستقیم با مردم سروکار دارند بسیار زیاد است و باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت جدی مورد توجه آنها قرار گیرد.

وی گفت: سه هزار و 600 مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان قم در یک هفته گذشته انجام شد که در نتیجه آن 680 اخطاریه صادر و 12 واحد صنفی متخلف پلمب و غیرفعال شدند.

جعفری افزود: بیشترین اخطار برای رستوران ها، اغذیه فروشی، قنادی و سوهانی، خواروبار فروشی، نانوایی، آرایشگاه، هتل و مراکز اقامتی در یک هفته گذشته صادر شده است.

به گفته وی هتل، رستوران، نانوایی، قلیانسرا و گیم نت اصنافی هستند که بعلت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در یک هفته گذشته در قم پلمب شده اند.

جعفری ادامه داد: از کلیه واحدهای صنفی استان تقاضا داریم نسبت به رعایت دستورالعمل های ابلاغ شده اهتمام داشته باشند تا در این شرایط اقتصادی، کسب و کاری به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل نشود. 

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: دستورالعمل های ابلاغ شده به اصناف مانند زدن ماسک، داشتن تهویه مناسب و رعایت کردن فاصله فیزیکی و اجتماعی جزو اصول ابتدایی پیشگیری از ویروس کرونا است که متأسفانه همین موارد ساده نیز گاهی رعایت نمی شود.

انتهای پیام/

 

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 50233

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید