• 1397/09/22 - 10:59
  • 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آشنایی محضرداران با دستورالعمل جدید آموزشهای حین ازدواج

محضرداران استان قم با دستورالعمل جدید آموزشهای حین ازدواج آشنا شدند. طی جلسه ای صبح امروز با حضور محضرداران سطح استان دستورالعمل ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اموزش زوجین حین ازدواج مطرح و مشارکت آنان جهت توجیه و هدایت زوجین و اشنا کردن آنان با روند جدید آموزشهای حین ازدواج جلب گردید

محضرداران استان قم با دستورالعمل جدید آموزشهای حین ازدواج آشنا شدند. طی جلسه ای صبح امروز با حضور محضرداران سطح استان دستورالعمل ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اموزش زوجین حین ازدواج مطرح و مشارکت آنان جهت توجیه و هدایت زوجین و اشنا کردن آنان با روند جدید آموزشهای حین ازدواج جلب گردید. در این جلسه رحمانی رئیس سردفترداران درخصوص اهمیت کلاسهای حین ازدواج اطلاع رسانی به زوجین را مهم ارزیابی نموده و آمادگی محضرداران را در جهت همکاری با معاونت بهداشتی در این خصوص اعلام نمود. 

دکتر نیک پور معاون فنی مرکز بهداشت نیز در ادامه اظهار داشت علاوه بر سلامت جسمی تک تک افراد جامعه سلامت اجتماعی جامعه نیز یکی از رسالات ماست که در این زمینه قادر به انجام کار به تنهایی نیستیم و نیازمند مشارکت و همکاری صمیمانه شما در آگاه سازی زوجین می باشیم. 

ایشان با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش ساعت اموزشی زوجین حین ازدواج به 6 ساعت و مشارکت 4 دستگاه معاونت بهداشتی، دادگستری، بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص اظهار کرد علاوه بر بهداشت و سلامت ، مباحثی همجون حقوق زوجین، روانشناسی ، احکام و اخلاق نیز در کلاسها آموزش داده خواهد شد. 

دکتر محمدیان مشاور مرکز مشاوره ازدواج نیز در ادامه ضمن اشاره به اجباری بودن شرکت زوجین در این کلاسها، صدور مجوز ادواج را منوط به گذراندن کلیه دوره های آموزشی فوق الذکر دانست و گفت دریافت گواهی شرکت در کلاسها برای ارائه به محاضر و صدور مجوز عقد الزامی بوده و لازمست قبل از حضور زوجین در مرکز مشاوره اطلاع رسانی لازم در خصوص زمان، مدت ساعات اموزشی و شرایط صدور مجوز عقد توسط محاضر انجام شود تا زوجین برای حضور در کلاس فرصت کافی اختصاص دهند تا بدون اضطراب و دغدغه در کلاس شرکت نماند. 

لازم به ذکر است ازمایش بدو ازدواج (خون و ادرار) در مراکز مشاوره امیرالمومنین(ع) واقع در فلکه رسالت و مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع) واقع در امامزاده ابراهیم- نبش کوچه 29 و کلاس مشاوره در مرکز امام رضا(ع) همه روزه بجز جمعه ها انجام می شود .

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 31032
کلمات کلیدی