• 1401/01/17 - 15:06
  • 184
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد؛

آرامش نسبی کنونی مدیون مشارکت همگانی در برنامه ملی واکسیناسیون کرونا است

واکسن، مهمترین سلاح بشر برای مقابله با ویروس کرونا است و تجربه دنیا و کشور ما نشان داد که واکسن‌ها در کاهش بیماری‌های شدید و مرگ، موثر و کارآمد هستند.

 
 
دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اثربخشی بالای واکسن کرونا در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری گفت: تزریق واکسن، موجب تقویت سیستم ایمنی در گیرندگان واکسن می‌شود. 
وی عنوان کرد: واکسن، مهمترین سلاح بشر برای مقابله با ویروس کرونا است و تجربه دنیا و کشور ما نشان داد که واکسن‌ها در کاهش بیماری‌های شدید و مرگ، موثر و کارآمد هستند.
وی در ادامه افزود: تجربه اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا در قم نشان داد که به مدد گسترش پوشش واکسن در گروه های مختلف، حجم بستری در پیک ششم ۳ برابر کمتر از پیک پنجم شد و حجم مرگ نیز ۸ برابر کاهش یافت.
دکتر محبی ضمن تاکید بر اهمیت نقش تزریق واکسن کرونا در مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از بیماری شدید، بستری و مرگ و میر در سطح جامعه، عنوان کرد: متاسفانه ۹۰ درصد افراد فوت شده در موج ششم، واکسن کرونا تزریق نکردند یا سابقه واکسیناسیون آنها ناقص بود. همچنین بیشتر این افراد دارای بیماری های زمینه ای بودند که در راس آنها افراد دیابتی و یا افراد دارای سابقه آسم و نقص سیستم ایمنی، قرار داشتند.
معاون بهداشتی قم از کلیه  همشهریان گرامی درخواست کرد: جهت نزدیک شدن پوشش واکسیناسیون به متوسط کشوری و کنترل بیماری، نیاز است کلیه افراد جهت تکمیل سابقه واکسیناسیون خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند زیرا تحقیقات نشان داده است با تکمیل سابقه واکسن، ابتلای به کرونا کاهش می یابد.
وی افزود: امیدوارم با یک عزم جهادی و همراهی کلیه مسئولین محترم و همشهریان عزیز، در جهت افزایش پوشش واکسیناسیون گام برداریم تا بتوانیم از بروز موج جدید بیماری و از دست دادن عزیزان مان پیشگیری کنیم.
دکتر محبی در آخر بیان کرد: جهت رفاه حال همشهریان گرامی، کلیه مراکز و پایگاه های سلامت در سطح استان در ساعات اداری و مراکز تجمیعی مستقر در سطح حرم مطهر، میدان روح الله و بلوار کارگر نیز در شیفت عصر و بعد از افطار، آماده ارائه خدمات واکسیناسیون به همشهریان گرامی می باشند. 
 
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 50636

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید