• 1399/09/10 - 10:35
  • 173
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برنامه غربالگری نوزادان در شرایط کرونا

- غربالگری نوزاد خود را به منظور تشخیص زودهنگام عقب‌ماندگی ذهنی احتمالی به موقع انجام دهیم. - در شرایط شیوع کرونا، ضمن رعایت اصول بهداشتی، برای دریافت خدمات غربالگری نوزاد مراجعه کنیم تا کودک ما از دریافت خدمات سلامت برخوردار شود.

برنامه غربالگری نوزادان در شرایط کرونا

<![if !supportLists]>-         <![endif]>غربالگری نوزاد خود را به منظور تشخیص زودهنگام عقب‌ماندگی ذهنی احتمالی به موقع انجام دهیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>در شرایط شیوع کرونا، ضمن رعایت اصول بهداشتی، برای دریافت خدمات غربالگری نوزاد مراجعه کنیم تا کودک ما از دریافت خدمات سلامت برخوردار شود.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>با انجام هماهنگی و تعیین وقت قبلی به مراکز غربالگری نوزادان مراجعه کنیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>با هماهنگی با مراکز بهداشتی درمانی، دریافت خدماتی که امکان به تعویق افتادن دارند، را به بعد از شیوع کرونا موکول کنیم و یا به روش غیرحضوری انجام دهیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>برای غربالگری نوزاد به مراکزی که به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا خدمت ارایه می‌دهند، مراجعه نکنیم

<![if !supportLists]>-         <![endif]>قبل از ترخیص از زایشگاه، آدرس و شماره تلفن مراکز غربالگری نوزادان را از پرسنل زایشگاه جویا شویم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>تا حد امکان به جای آموزش حضوری از فضای مجازی و آموزش های از راه دور استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>تماس های فیزیکی و حضور در محیط های دربسته و محدود، را به حداقل ممکن و لازم کاهش دهیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>در اتاق نمونه گیری فاصله اجتماعی با دیگران را رعایت کنیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>به هنگام مراجعه به مراکز غربالگری، ماسک اضافه و ژل ضدعفونی کننده به همراه داشته باشیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>هنگام مراجعه به مراکز غربالگری از ماسک و دستکش استفاده کنیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>توجه داشته باشیم به منظور جلوگیری از شلوغ شدن اتاق نمونه گیری، هر نوزاد فقط با یک همراه وارد شود.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>از پرسنل مرکز بخواهیم اقدامات لازم برای داشتن تهویه مناسب در مرکز را انجام دهند.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>از پرسنل بخواهیم قبل و بعد از انجام نمونه گیری از پاشنه پای هر نوزاد، تعویض دستکش، استفاده از ژل و محلول ضدعفونی کننده را انجام دهند.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>توجه داشته باشیم ارایه دهنده خدمت قبل از انجام نمونه گیری، سطوح و وسایل کار را ضدعفونی کند.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>توجه داشته باشیم پرسنل از وسایل حفاظت فردی (ماسک، عینک و یا شیلد، دستکش، ژل و محلول ضد عفونی کننده، گان) استفاده کنند.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>از خوردن و آشامیدن در اتاق نمونه گیری اجتناب کنیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>در صورتی که احتمال می دهیم نوزاد ما به کرونا مبتلا است، با پرسنل مرکز مشورت کرده تا نمونه گیری طبق پروتکل های بهداشتی انجام شود.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>نوزادان متولد شده از مادر مبتلا به کووید 19 صرف نظر از مثبت بودن و یا نبودن تست کرونای آن‌ها باید با مشورت با پرسنل بهداشتی نمونه گیری پاشنه پا انجام شود.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>توجه داشته باشیم برای انجام غربالگری شنوایی، برای هر نوزاد از الکترودهای یک بار مصرف استفاده شود.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>بعد از بازگشت از مرکز نمونه گیری، ماسک و دستکش را دور انداخته و لباس های خود را عوض کنیم، دست ها را شسته و ضدعفونی کنیم.

<![if !supportLists]>-         <![endif]>بعد از بازگشت از مرکز نمونه گیری لباس های نوزاد را عوض کرده و دست ها و صورت نوزاد را بشوییم.

  • گروه خبری : مقالات آموزشی,اخبار طرح تحول
  • کد خبر : 37861