سامانه مدیریت ارتباطات مردمی وزارت بهداشت  با شماره تماس 190

سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی در سراسر کشور است که در این راستــا کارشناســان بهداشت محیط استان مرکــزی ضمن در یافت سریع شکایات ضمن پیگیری آنها نتایج اقدامات انجام شده را در اسرع زمان در سامانه ثبت مینمایند و شهروندان قادر خواهند بود با دریافت کد پیگیری از نتیجه شکایت خود حداقل ظرف یک هفته  مطلع گردند.

شهروندان در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی ،عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات از طریق شماره تلفن‌ 190 شکایات مربوط به مسائل بهداشت محیط خود را به این سامانه اطلاع دهند که پس از ثبت شکایت، بازرسان در اسرع وقت به محل مورد نظر مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد و همچنین شکایات مربوط به اماکن عمومی همچون هتلها و مسافرخانه ها وبیمارستانها ،مطبها، آرایشگاهها و مساجد و مدارس وپمپ بنزینها ودانشگاهها و خوابگاهها  سایر اماکن عمومی را از طریق شماره تلفن‌ 190 به این سامانه اطلاع دهند که پس از ثبت شکایت، بازرسان در اسرع وقت به محل مورد نظر مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد