• 1402/02/27 - 11:36
  • 10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فشارخون بالا علامت ندارد

 
 
دکتر ناصر شوشتری به مناسبت روز جهانی فشارخون گفت: به دلیل اینکه فشارخون بالا علامت ندارد، تنها راه برای پی بردن به مقدار فشارخون هر فرد، اندازه‌گیری فشارخون او است. 
 
 
 
  دکتر ناصر شوشتری در گفت و گویی اظهار کرد: فشارخون تحت تاثیر عوامل زیادی قرار دارد، از جمله این عوامل وضعیت بدن، فعالیت مغز، فعالیت گوارشی، فعالیت عضلانی، تحریکات عصبی، تحریکات دردناک افراد است. 
وی ادامه داد: روز جهانی فشارخون هرسال با استفاده از یک موضوع خاص سال که توسط اتحادیه جهانی فشارخون انتخاب می‌شود، برگزار می‌شود تا این بسیج را در سطح بین‌المللی اثربخش‌تر کند.  
 
شوشتری با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های پیشین شعار و پیامی برای این روز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: شعار امسال " فشارخون خود را دقیق اندازه‌گیری کنید" و پیام آن با اندازه‌گیری دقیق فشارخون و کنترل آن، عمر طولانی‌تر داشته باشید، است. 
 
وی تاکید کرد: این روز درواقع یک فرصت آموزشی برای ترویج پیشگیری از افزایش فشارخون است و هدف آن افزایش آگاهی در خصوص شرایط و مسائل مرتبط با فشارخون بالا است. آگاهی از فشارخون بالا به علت افزایش تعداد مرگ‌های مرتبط با حمله‌های قلبی، بیماری کلیوی و سکته‌های مغزی و ناتوانی‌های مرتبط به آن بسیار مهم و حیاتی است که بخش مهمی از آن به فقدان آگاهی درباره فشارخون بالا است. 
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که کسانی که فشارخون آن‌ها اندازه‌گیری شده است، به روش صحیح و دقیق اندازه‌گیری، میزان فشارخون خود و مفهوم آن مطلع شوند. 
 
وی افزود:طبق بسته خدمات پزشک خانواده، هر بیمار مبتلا به فشارخون بالا، هرماه لازم است به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت جهت اندازه گیری فشارخون مراجعه نماید و در صورت کنترل بودن فشارخون، هر سه ماه مراجعه به پزشک خانواده خود در مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت داشته باشد . 
 
دکتر شوشتری در پایان گفت: ساکنین شهرستان جعفرآباد که فشارخون بالا دارند می توانند به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه بهداشت و در روستاها به خانه های بهداشت مراجعه نمایند و مراقبت‌های به‌موقع دریافت نمایند.
 
 
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 57439

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید