• 1401/10/16 - 12:25
  • 79
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست تخصصی جوانی جمعیت با حضور مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیت برگزار شد

نشست تخصصی جوانی چمعیت و ارتقاء نرخ باروری به همت دفتر امور بانوان استانداری و مشارکت دانشگاه عدوم پزشکی و با حضور مسئولن، اساتید هیات علمی، متخصصین زنان، پزشکان، ماماها و تعدادی از کارکنان علوم پزشکی قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد .

 
 
نشست تخصصی جوانی چمعیت و ارتقاء نرخ باروری به همت دفتر امور بانوان استانداری و مشارکت دانشگاه عدوم پزشکی و با حضور مسئولن، اساتید هیات علمی، متخصصین زنان، پزشکان، ماماها و تعدادی از کارکنان علوم پزشکی قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد . 
 
 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی، در این نشست دکتر مهدی مصری ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای قانون جوانی جمعیت  و عملکرد دانشگاه در این زمینه گفت: استان قم رتبه اول در عملیاتی نمودن قانون جوانی جمعیت  را در کشور به خود اختصاص داده ولی ما به این موضوع بسنده نمی کنیم و در تلاش برای بالا بردن نرخ رشد جمعیت در استان هستیم و مشارکت و همکاری همه دستگاههای اجرایی و سازمانهای مردم نهاد برای محقق کردن حداقل های نظام در زمینه جمعیت بسیار حائز اهمیت است.
 
دکتر اسماعیل اکبری ، مشاور عالی وزیر کشور در بحث جوانی جمعیت نیز با اشاره به آمار جمعیتی کشور گفت: کاهش نرخ باروری در کل کشورهای جهان در سالهای گذشته اتفاق افتاده است ولی در این کشورها 80 الی 90 سال طول کشید در حالیکه در کشور ما فقط در عرض 10 سال میزان باروری کلی به 2.01 رسید و این در حالیست که کشور ما از سال 41 تا 63 بهترین کشور در بحث رشد جمعیت و نرخ باروری کلی بود.
دکتر اکبری اظهار داشت: قانون جوانی جمعیت به طور شفاف وظایف کارکنان بهداشت و درمان را در قبال افزایش نرخ باروری روشن نموده است و بسیار مورد توجه سایر کشورهای دیگر نیز قرار گرفته است .
مشاور عالی وزیر کشور در امور جمعیتی ادامه داد: آمار نشان دهنده افزایش طلاق در سالهای اخیر بوده است ، باید هر مورد طلاق را مثل وبا بعنوان یک بیماری واگیر  تلقی کرد و به دنبال علل طلاق و رفع دلایل و عوامل آن بود. 
 
وی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه ماماها و مراقبین سلامت و بهورزان در نظام سلامت بیان کرد: از برنامه های مهم دیگر برای ارتقای نرخ باروری ، پیشگیری از سقط جنین و ارتقای کمی و کیفی مراقبتهای بارداریست.
وی به نقش مهم شبکه های بهداشت در شهر و روستا برای ترویج فرهنگ فرزندآوری اشاره نمود و اظهار کرد:  کشور ایران هنوز پیر نشده ولی با ادامه روند کنونی ، تا 28 الی 30 سال آینده جزو کشورهای سالمند جهان محسوب خواهد شد، این در حالی است که کاهش جمعیت جوان در سالهای آتی کشور را از جنبه های مختلف دچار چالش جدی می نماید.
دکتر اکبری با تاکید بر این که متخصصین زنان و زایمان ، ماماها و کادر بهداشت باید باعلم روز با سواد شوند ولی سواد ادراکی خود را  از سواد تخصصی خود بیشتر نمایند گفت: باید در کار خود ادراک معنا داشته باشیم و ادراک معنا کار سختی است ، با عدد و رقم  پیش نمی رود بلکه کار عاشقانه می خواهد و باید این سختی را بپذیریم و به آن افتخار کنیم  و مطمئن باشیم که به یاری خدا موفق خواهیم شد.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 55846
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید