• 1400/10/06 - 14:04
  • 172
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در جلسه شورای اطلاع رسانی استان مطرح شد؛

میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در استان قم همچنان از میانگین کشوری پایین تر است

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان قم با تاکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون ۵۰ درصد از جمعیت دانش آموزی استان قم هنوز تکمیل نشده و ۶۹ درصد دانش آموزان فقط یک دز واکسن تزریق کرده اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدتقی سلطانی مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت استان قم در جلسه شورای اطلاع رسانی که صبح امروز در سالن کرامت ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونایی حاکم بر کشور بیان کرد: هم اکنون هیچ شهر با وضعیت قرمز و زرد در کشور وجود ندارد و روند بستری و فوتی های کرونایی نیز نزولی است.

وی ادامه داد: با شناسایی موارد بیشتر امیکرون باید منتظر شیوع و جهش موج ششم این بیماری در سطح کشور باشیم.

سلطانی با تاکید بر ضرورت تسریع در روند واکسیناسیون اظهار داشت: میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در استان قم همچنان از میانگین کشوری پایین تر است.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم یادآور شد: واکسیناسیون ۵۰ درصد از جمعیت دانش آموزی استان قم هنوز تکمیل نشده و ۶۹ درصد دانش آموزان فقط یک دز واکسن تزریق کرده اند.

سلطانی ابراز داشت: با ادامه وضعیت فعلی و عدم استفاده از ماسک و تزریق دز سوم، بزودی ممکن است کشور وارد موج ششم کرونا و امیکرون شود، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم می تواند تبعات موج ششم را تا حدودی کاهش دهد.

وی تصریح کرد: وجود جمعیت قابل توجه واکسینه نشده،احتمال ورود سویه امیکرون از چند هفته قبل و عدم اطلاع کافی از میزان کارایی واکسن های تزریق شده در برابر سویه جدید از چالش های مهم کشور در برابر سویه امیکرون است.

وی گفت: استفاده از تمام ظرفیت های رسانه ای برای آموزش عمومی درباره سویه جدید، اطلاع رسانی درمورد سویه جدید، تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و آموزش و اطلاع رسانی نسبت به تاثیر واکسن در جلوگیری از ابتلا به سویه جدید برای مدیریت موج جدید کرونا توسط مردم و مسوولان جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48984

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید