• 1400/10/04 - 11:34
  • 169
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر محمدجواد باقریان؛

تمام افراد ۳ تا ۴ ماه بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، می‌توانند دوز سوم را تزریق کنند

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم گفت: تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۳ تا ۴ ماه از زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونای آنها گذشته باشد می توانند برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدجواد باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان قم، صبح امروز در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به ورود سوش جدید کرونا(اومیکرون) به کشور، جدیدترین تغییر، در دستورالعمل واکسیناسیون توسط وزرات بهداشت و درمان به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت برای تزریق دوز یادآور، کسانی که در نوبت اول و دوم، اسپوتنیک‌وی، سینوفارم، آسترازنکا و کووایران برکت تزریق کرده باشند، بهتر است دوز سوم را هم از همان نوع اول تزریق کنند. البته با توجه به واردات کم بهارات و اسپوتنیک‌وی، واکسن‌های آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس به‌ عنوان دوز سوم در نظر گرفته شده است.

به گفته باقریان تزریق آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس در نوبت یادآور دیگر واکسن‌ها هم مجاز و مورد تأیید است.

وی تصریح کرد: تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت فاصله زمانی 3ماه از دوز دوم برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: تمهیدات لازم برای تزریق دوز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال اندیشیده شده و همکاران ما در مراکز و پایگاه‌های واکسن تزریق دوز سوم افراد بالای ۱۸ سال با شرایط اعلام شده را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48939

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید