• 1400/11/01 - 23:48
  • 114
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در استان قم انجام می شود؛

تزریق کارآزمایی بالینی "واکسن نورا" به داوطلبان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از تزریق کارآزمایی بالینی واکسن "نورا" بعنوان دز سوم به داوطلبان در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت و گویی اظهار کرد: واکسن نورا یکی از واکسن های جدید است که با واکسن های قبلی متفاوت است و در ساخت آن، از پروتئین نوترکیب استفاده شده و تجربه جدیدی برای کشور رقم زده و با بررسی هایی که انجام شده، یکی از بهترین واکسن ها شناخته شده است. 
 
وی واکسن نورا را از مناسب‌ترین واکسن‌ها برای تزریق دز سوم عنوان کرد و گفت: طبق مطالعات انجام شده این واکسن اثربخشی بالایی دارد و میزان آنتی بادی مناسبی را در بدن ایجاد می‌کند.
 
محبی افزود: به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، اثربخشی خوب و نداشتن عارضه واکسن نورا در فازهای ۱ و ۲ از امتیازات این واکسن محسوب می شود. بی خطری واکسن در هر سه مرحله کارآزمایی بالینی به اثبات می رسد و در فاز دوم تست انسانی این واکسن متمرکز بر اثربخشی بوده است.
 
وی گفت: از روز جمعه ۱ بهمن ماه، کارآزمایی بالینی واکسن نورا در مصلی نماز جمعه با تزریق به داوطلبان در استان شروع شده و امیدواریم با استقبال مردم از این واکسن تولید داخل بعنوان دز سوم در قم مواجه شویم.
 
محبی تصریح کرد: داوطلبانی که می خواهند در کارآزمایی بالینی این واکسن تولید داخل مشارکت نمایند، می توانند از امروز شنبه تا فردا ۳ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ شب با مراجعه به مراکز واکسیناسیون شماره(۱) واقع در میدان روح الله و پایگاه واکسیناسیون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)مراجعه نمایند.
 
فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن نورا ۱۲ دی ماه با تزریق واکسن به سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.
 
نورا یک واکسن نوترکیب است و با تلاش چندین ماهه پزشکان، متخصصان و پژوهشگران بخش تحقیقات و پژوهش بیمارستان بقیه الله (عج) و با مشارکت محققان دانشگاه امام حسین (ع) ساخته‌ شده است و قابلیت استفاده برای دز یادآور را دارد. 
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 49424
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید