• 1400/06/13 - 10:57
  • 122
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
کارشناس برنامه باوری سالم مرکز بهداشت استان قم خبر داد؛

برگزاری آنلاین کلاس آموزش‌های حین ازدواج در شرایط کرونایی

زهرا فولادی گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی، آموزش‌های حین ازدواج به صورت مجازی برگزار می‌شود و حضور همه زوج‌ها در کلاس‌های آموزشی آنلاین ضرورت دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، زهرا فولادی کارشناس برنامه باروری سالم مرکز بهداشت استان قم صبح امروز در حاشیه برگزاری اولین دوره از آموزش های آنلاین حین ازدواج اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری دوره‌های آموزشی حین ازدواج با محدودیت‌هایی مواجه شده بود از همین رو بعد از ارسال دستورالعمل وزارت بهداشت ودرمان، تصمیم گیری‌های لازم برای بارگذاری آنلاین این دوره آموزشی بر روی سایت‌ دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گرفت.

وی ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آموزش های حین ازدواج در استان قم بصورت مجازی و آفلاین در سه حوزه اخلاق و احکام، روانشناسی و حقوق زوجین دنبال شد.

فولادی تصریح کرد: خوشبختانه از امروز با اصلاح زیر ساخت های آموزشی، علاوه بر آموزش مجازی آفلاین؛ آموزش مجازی آنلاین نیز امکان پذیر شده است و شرکت کنندگان می توانند حین آموزش از طریق فضای مجازی با استاید در ارتباط بوده و پرسش و پاسخ داشته باشند.

وی با اشاره به اضافه شدن مبحث سلامت جنسی و باروری به آموزش های آنلاین حین ازدواج گفت: در مبحث سلامت جنسی آموزش های نظیر فرزند آوری به هنگام، پرهیز از تک فرزندی به زوجین تاکید می شود.

کارشناس برنامه باروری سالم مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: آشنایی با ارزش و جایگاه ازدواج، مهارت‌های اخلاقی دوران عقد و نامزدی، مهارت اخلاقی در تحکیم خانواده، موازین و مهارت‌های اخلاقی در ایمن سازی خانواده، آشنایی با تفاوت‌های زن و مرد از جمله محور‌های مورد بحث در حوزه اخلاق و سبک زندگی است.

وی بیان کرد: آشنایی با احکام و روابط زناشویی و طهارت، آشنایی با روابط زناشویی غیر مجاز از دیدگاه شرع، آشنایی با روابط محرمیت سببی و نسبی، آشنایی با احکام روابط با نامحرم، احکام پیشگیری از بارداری و سقط جنین، روابط مالی زوجین در خانواده و خمس از موضوعات محوری در حوزه احکام خانواده است.

فولادی با اشاره به رایگان بودن آموزش های حین ازدواج گفت: به تمامی زوجین یک بسته آموزشی شامل 4 کتاب با موضوعات مطرح شده اهدا می شود.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 46994

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید