• 1400/08/05 - 07:17
  • 153
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم:

آمار بیماران سرپایی کرونا در قم افزایشی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با هشدار نسبت به عادی‌انگاری وضعیت کرونایی، گفت: آمار بیماران سرپایی در حال افزایش است و لازم است تا واکسیناسیون عمومی گسترش پیدا کند تا از بستری و مرگ و میر بیشتر مردم جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکترمحمدرضا قدیر در کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک، اضافه کرد:  ۶۳ درصد از مردم قم که بالای ۱۸ سال سن دارند، دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و با حرکت جهادی صورت گرفته در راستای تامین واکسن و تزریق آن، باید بقیه جامعه نیز واکسینه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان گفت: انتظار داریم که آموزش و پرورش در این زمینه فعال‌تر عمل کرده تا بتوانیم در این زمینه نیز شاهد واکسینه کردن دانش آموزان و به ازای آن بازگشایی مدارس باشیم.

قدیر با تاکید بر پاسخگویی به شبهات ادامه داد: این امر بسیار مهمی است که باید انجام شود و از سوی دیگر در مراکز روستایی و بخش‌های استان نیز باید عملیات واکسیناسیون با قدرت و شدت بیشتری ادامه یابد.

میزان تزریق واکسن در قم از میانگین کشوری کمتر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان‌های قم در حال افزایش است و از سوی دیگر شهرهای اطراف قم از جمله آشتیان، تفرش و زرند به رنگ قرمز کرونایی درآمده‌اند و وقوع پیک ششم کرونا در قم، دور از انتظار نیست.

سیامک محبی اظهار داشت: میزان تزریق واکسن در قم از میانگین کشوری کمتر است و این می‌تواند مشکلات بسیاری برای ما در پیک کرونایی به بار آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به میزان واکسیناسیون در بخش‌ها و شهرهای دیگر قم افزود: در مناطق کهک، قنوات و جعفریه متاسفانه میزان واکسیناسیون رضایت بخش نیست و از بخشداران و شهرداران این مراکز درخواست همکاری بیشتر داریم.

در این جلسه بخشدار مرکزی و بخشدار خلجستان قم و همچنین شهردار قنوات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاها و شهرهای تابعه استان، از برنامه ریزی گسترده برای گسترش واکسیناسیون در این مناطق خبر دادند.

همچنین نماینده آموزش و پرورش در امر واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: تمامی برنامه ریزی‌ها انجام و امیدواریم در طول این هفته شاهد یک روند افزایشی واکسیناسیون در بین دانش آموزان باشیم.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 47903

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید