• 1401/04/02 - 09:00
  • 145
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان از شنبه ۴ تیر

طرح سنجش سلامت نوآموان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان همزمان با سراسر کشور از شنبه ۴ تیر ماه در استان قم آغاز می شود .

 
 
دکتر محبی معاون بهداشتی داتشگاه علوم پزشکی گفت: طرح سنجش سلامت نوآموان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان همزمان با سراسر کشور از  شنبه ۴ تیر ماه در استان قم آغاز می شود .
دکتر محبی اظهار داشت: در این طرح که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان  اجرا می شود، کلیه نوآموزان بدو ورود به دبستان ابتدا در پایگاههای سنجش آموزش و پرورش مورد ارزیابی‌های اولیه قرار گرفته و سپس در مراکز و پایگاههای سلامت حوزه معاونت بهداشتی واکسن ۶ سالگی و مراقبتهای تکمیلی را دریافت خواهند نمود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت انجام و تکمیل سابقه واکسیناسیون کودکان در پیشگیری و حذف بسیاری از بیماریها گفت: انجام کلیه حدمات و معاینات پزشکی در این طرح در مراکز و پایگاههای سلامت کاملا رایگان می باشد.
محبی گفت: ۴۲ مرکز، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت در شهر و روستا آماده خدمت رسانی به این عزیزان می باشند و پس از انجام‌ معاینات پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیکی، گواهی سلامت برای نوآموزان صادر خواهد شد. 
 
دکتر محبی همچنین، ضمن تاکید  بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در ثبت و نگهداری سوابق مراقبتهای نوجوانان از دوران کودکی تا بزرگسالی، از والدین گرامی خواستند برای انجام مراقبتها و معاینات پزشکی فرزندان خود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود، یعنی مرکز یا پایگاهی که تاکنون خدمات بهداشتی را دریافت نموده و پرونده سلامت دارند مراجعه نمایند.
همشهریان عزیز جهت اطلاع از فهرست و نشانی مراکز و پایگاههای سلامت می توانند به درگاه الکترونیک معاونت بهداشتی قم به نشانی phc.muq.ac.ir مراجعه و یا اپلیکیشن بهدان را از بازار دریافت و نصب نمایند.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 51925

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید