• 1397/12/26 - 14:39
  • 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کلیه کارشناسان تغذیه معاونت بهداشتی تجلیل شدند.

در این مراسم که با حضور مسئولین مرکز بهداشت استان و شهرستان و کلیه کارشناسان تغذیه برگزار شد، دکتر کرملو فر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان درخصوص اهمیت بحث تغذیه و نقش آن در کنترل بیماریهای غیرواگیر عنوان نمودند که بحث تغذیه در حوزه بهداشت جامعه نگر است. یعنی علاوه بر رائه خدمات سلامتی و بهداشتی به رژیم درمانی در 4 بیماری چاقی، دیابت، فشارخون و چربی خون بسیار فعال و پرتلاش هستند.

19 اسفند ماه روز جهانی  رژیم درمانگر بود که به همین مناسبت معاونت بهداشتی قم اقدام به برگزاری مراسم تقدیر از کارشناسان تغذیه فعال در مراکز خدمات جامع سلامت نمود. در این مراسم که با حضور مسئولین مرکز بهداشت استان و شهرستان  و کلیه کارشناسان تغذیه برگزار شد، دکتر کرملو فر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان درخصوص اهمیت بحث تغذیه و نقش آن در کنترل بیماریهای غیرواگیر عنوان نمودند که بحث تغذیه در حوزه بهداشت جامعه نگر است. یعنی علاوه بر رائه خدمات سلامتی و  بهداشتی به رژیم درمانی در 4 بیماری چاقی، دیابت، فشارخون و چربی خون بسیار فعال و پرتلاش هستند.

سپس  معاونت بهداشتی نیز در خصوص موفقبیت کشور ایران در ابعاد تغذیه و پیشگیری و کنترل گرسنگی در منطقه اشاره نموده گفتند طبق اعلام FAOشاخص گرسنگی وابسته به تغذیه در کشور ایران از 17.5 درصد به کمتر از 6% تنزل داشته است که این بحث مدیون زحمات و فعالیتهای بی وقفه کارشناسان و دست اندرکاران بحث تغذیه می باشد. 

 

در انتهای این نشست از کلیه کارشناسان تغذیه شاغل در معاونت بهداشتی، مرکز بهداشت شهرستان و مراکز تابعه تقدیر بعمل آمد. 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 31907
کلمات کلیدی