• 1395/03/13 - 18:11
  • 72
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد

لزوم همکاری‌های بین بخشی در راستای مقابله با تهدیدهای بیو تروریسم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم همکاری‌های بین بخشی برای مقابله با تهدیدهای بیو تروریسم و اهتمام همه دستگاه‌ها به همکاری در راستای پیشگیری از بحران‌های بهداشتی تاکید کرد.

لزوم همکاری‌های بین بخشی در راستای مقابله با تهدیدهای بیو تروریسم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم همکاری‌های بین بخشی برای مقابله با تهدیدهای بیو تروریسم و اهتمام همه دستگاه‌ها به همکاری در راستای پیشگیری از بحران‌های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل ایرانی خواه در مراسم تقدیر از تلاشگران عرصه سلامت که ظهر امروز در سالن امام علی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خدمت گذاری به حرم اهل بیت (ع) و به ویژه منجی عالم بشریت که همه ادیان به آن معتقدند سعادت بسیار بزرگی است که باید قدرنهاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: تکریم از کسانی که توفیق خدمت گذاری در این عرصه را پیدا کرده‌اند و گسترش و توسعه شعائری مانند نیمه شعبان و انعکاس اهمیت این ایام از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین مراسمی است.

وی با بیان اینکه پزشکان و فعالان عرصه درمان به اهمیت فعالان عرصه بهداشت کاملاً واقف هستند، تاکید کرد: اهمیت فعالیت عرصه بهداشت با توجه به اهتمام به بحث پیشگیری به ویژه در چنین مراسم‌ها و برنامه‌هایی بسیار بالاتر از فعالیت‌های درمانی است.

دکتر ایرانی خواه ابراز کرد: اهمیت بحث بهداشت به حدی است که عدم رعایت و در نظر نگرفتن همین امور بهداشتی گرفتاری‌های بسیاری را می‌تواند برای بخش درمان به وجود آورد که چه بسا جبران ناپذیر هم خواهند بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در استان قم ما با تعدد آئین‌ها و مراسم ها مواجه هستیم و در نیمه شعبان هم این آئین جنبه جهانی پیدا کرده واستان قم میزبان مردم از سراسر جهان می باشد، به همین دلیل اطمینان خاطر مردم از بهداشت مواد غذایی و محیط خود در این ایام بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: امروز روش دشمن برای حمله به کشورهای دیگر بیو تروریسم است و کمتر به جنگ‌های فیزیکی اقدام می‌کنند و همین امر اهمیت بحث‌های پدافندی در امور بهداشت و سلامت را بیش از پیش نشان می دهد، خوشبختانه تا به امروز به جز تهدیدهای جزئی که توسط سیستم امنیتی خنثی شده تهدید جدی‌ای در این زمینه در ایران به وجود نیامده است.

دکتر ایرانی خواه با تاکید بر اینکه باید با همکاری‌های بین بخشی در این آئین‌های ورود پیدا کرده و از کار جزیره‌ای و جسته و گریخته خودداری کنیم، افزود: مسائلی که تهدید کننده سلامتی هستند برای شهری مانند قم اصلاً زیبنده نیست و باید همه مسئولان در همه بخش‌ها از این مساله جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از پیشگیری نکردن از مشکلات درکشور و علاج واقعه بعد از وقوع، بیان کرد: متاسفانه آن طور که باید به پیشگیری توجه نمی‌شود و همواره بعد از وقوع یک بحران به دنبال پیدا کردن راه حل هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه ایجاد تهدیدی‌های سلامت، مسمویت ها و خطرات بیو تروریسمی ساده است، افزود: شیوه‌های بیو تروریسمی امروز بسیار نوین شده است، این خطر بالقوه وجود دارد که باید از امروز برای مقابله با آن برنامه ریزی و همکاری‌های بین بخشی را افزایش دهیم.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23987
کلمات کلیدی