• 1398/03/11 - 08:39
  • 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دومین جلسه دانشگاهی ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا برگزار شد.

این طرح در حال حاضر در فاز تبلیغات و اطلاع رسانی بوده و قرار است از 18 خرداد ماه در تمامی مراکز بهداشتی استان و برخی از مراکز درمانی، تست فشار خون به صورت رایگان انجام شود.

 


طی جلسه ای با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی قم، ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون، تشکیل جلسه داد.

در این جلسه دکتر ایزانلو معاون بهداشتی، دکتر پرهام معاون درمان و دکتر ثقفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم حضور داشتند که آخرین برنامه ریزی ها در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون انجام شد.

این طرح در حال حاضر در فاز تبلیغات و اطلاع رسانی بوده و قرار است از 18 خرداد ماه در تمامی مراکز بهداشتی استان و برخی از مراکز درمانی، تست فشار خون به صورت رایگان انجام شود.

دکتر حسن ایزانلو معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه گفت: همشهریان از روز 18 خرداد تا 15 تیرماه می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی نسبت به تست فشار خون اقدام تا در سامانه ثبت شود.

وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات و بیماری ها بر اثر فشار خون بوده که متاسفانه بسیاری از مردم از بالا بودن فشار خون خود مطلع نیستند که با اجرای این طرح از این امر مطلع خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: بهره گیری از نیروهای داوطلب و همچنین سمن ها نیز در دستور کار بوده و از سوی دیگر همشهریانی که دستگاه فشار خون داشته و می توانند فشار خون خود را ثبت کنند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir در این طرح ملی شرکت کنند.

محمدرسول مهدوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به تبلیغات و اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشار خون در قم گفت: تبلیغات محیطی در عرشه های پل و پرتال های شهری انجام و پیامک نیز به جامعه هدف ارسال شده است.

وی گفت: همچنین با حمایت جامعه رسانه ای استان، شاهد اطلاع رسانی در این خصوص هستیم که تبلیغات در سطح استان ادامه خواهد داشت.

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 32638
کلمات کلیدی