• 1395/03/09 - 14:31
  • 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه آموزشی خودمراقبتی در بلایا و حوادث ویژه بهورزان معاونت بهداشتی

در راستای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارائه یکی از بسته ها سلامت با عنوان سلامت در حوادث و بلایا و در جهت توانمند سازی پرسنل بهداشتی جهت کنترل و کا هش خطرات ناشی از بلایای طبیعی...

جلسه آموزشی خودمراقبتی در بلایا و حوادث ویژه بهورزان معاونت بهداشتی

در راستای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و ارائه یکی از بسته ها سلامت با عنوان سلامت در حوادث و بلایا و در جهت توانمند سازی پرسنل بهداشتی جهت کنترل و کا هش خطرات ناشی از بلایای طبیعی(سیل، زلزله، طوفان، گردوغبار و ریزگردها) و حوادث انسان ساخت، معاونت بهداشتی اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی نمود. در این همایش کارشناس مدیریت بحران دربلایا در خصوص مفاهیم بلایا، ارزیابی و ایمنی خطرات ناشی از بلایا در سطح مراکز سلامت جامعه، برنامه های نظام مراقبت بلایا، برنامه ارزیابی و آموزش خانوارهای ایرانی در برابر بلایا و نیز برنامه پاسخ مناسب در بلایا و حوادث ویژه بهورزان سخنانی ارائه و در ادامه مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت با توجه به اهمیت موضوع خودمراقبتی در بحث کاهش خطرات ناشی از بلایا، برنامه خودمراقبتی در نا خوشی های جزیی را مطرح و مباحث لازم در این خصوص ارائه گردید.

لازم به ذکر است ارائه این بسته آموزشی برای تیم سلامت الزامی است و در نظر است گروههای فنی شاغل در معاونت بهداشتی از جمله : پزشکان، پیراپزشکان، مراقبین سلامت، کارشناسان تغذیه ، بهداشت محیط و حرفه ای، دهان و دندان، سلامت روان، بیماریهای واگیر، بهورزان و ... تحت آموزش های لازم قرار گیرند. این جلسه آموزشی جهت کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان برگزار گردیده است و در نظر است بصورت سلسله وار برای کلیه گروهها از برگزار گردد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 23936
کلمات کلیدی