• 1395/03/17 - 10:58
  • 79
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری جلسه ستادی هماهنگي اجراي طرح سنجش سلامت دانش اموزان استان قم

عنایت به طرح تحول سلامت در بهداشت و راه اندازی پایگاهها و مراکز سلامت و افزایش دسترسی خانواده ها به این مراکز و با هماهنگی های انجام شده در جلسه ستادی اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان و طبق دستورالعمل ارسالی از وزارتین ....

 

طرح سنجش سلامت دانش اموزان قمی طبق روال همه ساله با مشارکت معاونت بهداشتی و سازمان آموزش و پرورش قم انجام می شود. با عنایت به طرح تحول سلامت در بهداشت و راه اندازی پایگاهها و مراکز سلامت و افزایش دسترسی خانواده ها به این مراکز و با هماهنگی های انجام شده در جلسه ستادی اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان و طبق دستورالعمل ارسالی از وزارتین بهداشت و آموزش و پرورش، دانش آموزان بدو ورود به دبستان پس از ثبت نام درسیستم نوبت دهی پایگاههای سنجش سلامت آموزش و پرورش طبق تاریخ اعلام شده به این پایگاهها مراجعه و پس از معاینه توسط مربی بهداشت از نظر شنوایی ، بینایی، سلامت روان، سلامت جسمی حرکتی و .. به نزدیکترین پایگاههای سلامت ارجاع میشوند. در پایگاههای سلامت مراقبت های اولین و انجام واکسیناسیون های لازم توسط مراقب سلامت انجام و پس از تکمیل فرم جهت ویزیت پزشک به مرکز سلامت جامعه مربوطه ارجاع می شوند. در مرکز سلامت جامعه پس از ویزیت و تکمیل فرم جهت ثبت نام به مدارس معرفی می گردند. 

لازم به ذکر است شاخص سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان سال گذشته در استان قم ۹۸% بوده است که نسبت به شاخص کشوری بسیار بالا میباشد.

اجرای این طرح در قم از ۲۵ خردادماه آغاز خواهد شد.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 24026
کلمات کلیدی