• 1403/01/02 - 14:14
  • 20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استمرار خدمات پیشگیری از بیماریها در ایام نوروز با 719 مورد پیگیری و پایش بیماری

درادامه فعالیتهای روزمره در جهت کنترل و پیشگیری از بیماریها، در قالب کشیک نوروزی از 15 اسفند ماه تا کنون تعداد 719 مورد پیگیری و پایش توسط کارشناسان پیشگیری از بیماریهای مرکز بهداشت انجام شده است.

 
 
دکتر محمد نیک پور با اشاره به اهمیت مراقبت بیماریهای سندرمیک در سطح استان و پایش بیماریها بصورت مستمر و مداوم، گفت: درادامه فعالیتهای روزمره در جهت کنترل و پیشگیری از بیماریها، در قالب کشیک نوروزی از 24 اسفند ماه تا کنون تعداد 719 مورد پیگیری و پایش توسط کارشناسان پیشگیری از بیماریهای مرکز بهداشت انجام شده است.
 
 دکتر نیک پور افزود: بسیاری از این بیماری ها علاوه بر پیگیری؛ نیازمند گزارش به وزارت بهداشت  نیز می باشد مثل بیماری های مالاریا و فلج شل حاد و... ،  لذا مراقبت و پیگیری افراد مشکوک از قبیل نمونه گیری و درمان دارویی فرد مشکوک و پیگیری افراد در معرض تماس با آن فرد به این بیماری ها در ایام نوروز نیز با دقت انجام می گردد.
 
مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی اظهار داشت: با توجه به قرار داشتن در تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها برای مثال اگر در خصوص فردی که در حال سفر بوده و  دارای علائم مشکوک به التور(وبا) می باشد اقدام تشخیصی و درمانی خاصی صورت نپذیرد علاوه بر خطر بروز مشکلات جدی برای بیمار ، خطر انتقال بیماری در اماکن تجمعی، اقامتی و کمپ ها  و ابتلای افراد بیشتر و نیز انتقال آن به سایرشهرها، دور از انتظار نخواهد بود، لذا دراین مواقع مرکز بهداشت با اعزام تیم های واکنش سریع  نسبت به کنترل آن اقدام می نمایند.
 
وی با اشاره به انجام 201 مورد خدمات پیشگری و درمان هاری در دو هفته گذشته گفت: یکی از بیماریهایی که  نیازمند اقدام سریع و واکسیناسیون به موقع می باشد بیماری هاری است که مرکز درمان پیشگیری از هاری واقع در خیابان 20 متری شهید بهشتی بصورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل فعال بوده و در خدمت همشهریان و هموطنان عزیز می باشد.
 دکتر نیک پور ادامه داد: با توجه به اهمیت انجام بموقع آزمایشات غربالگری نوزادان بمنظور تشخیص و درمان زودرس بیماری های فنیل کتونوری و کم کاری تیروئید نوزادی در روزهای سوم تا پنجم پس از تولد نوزاد، مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا(ع)  در خیابان امامزاده ابراهیم از ساعت 8 صبح تا 12 در ایام نوروز فعال بوده و  از آغاز کشیک نوروزی تعداد 410 مورد نمونه گیری از پاشنه پای نوزادان  انجام و به آزمایشگاه ارسال شده است.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 60714

تصاویر