• 1398/03/05 - 11:52
  • 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

هشدار در خصوص مصرف قارچ های خودرو و سمی

افزایش میزان بارندگی های بهاره سال جاری به ویژه در برخی مناطق کشور منجر به مستعد شدن شرایط محیطی برای رویش بیشتر قارچ های وحشی خودرو در عرصه طبیعی گردیده است.

 

افزایش میزان بارندگی های بهاره سال جاری به ویژه در برخی مناطق کشور  منجر به مستعد شدن شرایط محیطی برای رویش بیشتر قارچ های وحشی خودرو در عرصه طبیعی گردیده است.

عدم آگاهی و تجربه ساکنان محلی و گردشگران متاسفانه منجر به مسمومیت و مرگ تعدادی از هموطنان عزیز در اثر مصرف این قارچ طی سال های اخیر شده است.

فصل رویش این گیاه سمی در فصل بهار تا اواخر خرداد ماه ادامه داشته و فصل رویش های بعدی آن نیز از شهریور ماه آغاز و تا پایان آذر ماه ادامه می یابد.

توجه داشته باشید:

·         از مصرف قارچ های ناشناخته و غیر مطمئن و خودرو در طبیعت اجتناب کنید.

·         بسیاری از قارچ های خودرو، سمی و بعضا کشنده هستند.

·         تشخیص قارچ های سمی از خوراکی، بسیار دشوار و نیازمند بررسی تخصصی می باشد.

·         مصرف برخی قارچ ها توسط جانوران، لزوما به معنای بی خطر بودن آنها برای انسان نیست.

·         از مصرف قارچ هایی که به صورت فله ای عرضه می شوند، خودداری کنید.

·         تنها از قارچ هایی که با نظر کارشناسان و تحت شرایط بهداشتی پرورش یافته و یا در بسته بندی های دارای مشخصات بهداشتی در فروشگاههای معتبر عرضه می شوند استفاده کنید.

·         هرگز قارچ‌ها را به صورت خام و به مقدار زیاد مصرف نکنید. برخی سموم موجود در قارچ ها، به حرارت نیز مقاومند و با فرایند پخت از بین نمی روند.

 

·        اگر پس از مصرف قارچ به علائمی همچون دل درد، اسهال و استفراغ، ضعف، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری دچار شدید، فورا به مراکز درمانی مراجعه نمایید ( در صورت امکان، نمونه باقی مانده قارچ مصرف شده توسط بیمار را برای شناسایی و ارایه به کادر پزشکی، به همراه داشته باشید).

 

هشدار مجدد درباره کشنده بودن

 

آیا قارچ‌های پرورشی سمی هستند؟

  • گروه خبری : اطلاعیه ها
  • کد خبر : 32581
کلمات کلیدی