• 1399/04/28 - 16:48
  • 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کشف و معدوم سازی بیش از 4 تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در هفته گذشته

مقدار 4153 کیلو مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازرسی های هفته گذشته کشف ، معدوم و از گردونه مصرف خارج گردید. طی هفته گذشته همچنین تعداد ۲۶۴۷ مورد نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف؛ ادارات، کارخانجات، تالارهای پذیرایی و ... انجام پذیرفت که شامل1007 کارخانه56 بانک، ، 18 تالار، 16 سازمان و ارگان، 12 یشخوان دولت، 4 مورد گاراژ ضایعات، 2 داروخانه، 22 مورد از مشاغل سخت و زیان اور و بررسی سیستم تهویه کلیه بیمارستانها می باشد.

کشف و معدوم سازی بیش از 4 تن مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در هفته گذشته

مقدار 4153 کیلو مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازرسی های هفته گذشته کشف ، معدوم و از گردونه مصرف خارج گردید.

طی هفته گذشته همچنین تعداد ۲۶۴۷ مورد نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف؛ ادارات، کارخانجات، تالارهای پذیرایی و ... انجام پذیرفت که شامل1007 کارخانه56 بانک، ، 18 تالار، 16 سازمان و ارگان، 12 یشخوان دولت، 4 مورد گاراژ ضایعات، 2 داروخانه، 22 مورد از مشاغل سخت و زیان اور و  بررسی سیستم تهویه کلیه بیمارستانها می باشد.

از دیگر فعالیتهای بازرسان مرکز بهداشت می توان به 126 مورد نمونه برداری آب و مواد غذایی، پلمپ ۴مورد از صنوف پرخطر،  صدور اخطار تعطیل پر خطر ۳۲ مورد بانک، صدور اخطار تعطیل کم خطر به۲۷۰ مورد از صنوف،  بررسی 18 موردشکایت مردمی، ارزیابی درب منازل ۹۴ مورد از افراد مبتلا،  نظارت بر گندزدایی۱۷مورد امبولانس بهشت معصومه، نظارت بر دفن اموات، گندزدایی سرویس بهداشتی و آبخوری های بهشت معصومه، پیگیری و ارسال لیست کارکنان کرونا مثبت ادارات به مدیران مربوطه و نیز پیگیری نظارت بر رعایت اصول تامین سلامت شاغلین در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه های بهداشت اشاره نمود.

همشهریان گرامی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی بویژه در جهت پیشگیری از بیماری کروناویروس مراتب را به سامانه متمرکز 190 گزارش نمایند.

کشف و معدوم سازی مقدار 990 کیلو کشمش و خرمای کپک زده جهت مصرف مشروب سازی

مقدار 990 کیلو کشمش و خرمای کپک زده و فاسد از یک قلعه دامداری واقع در دامشهر کشف و معدوم گردید. در پی گزارش مردمی رسیده به سامانه 190 و هدایت و همراهی ماموران کلانتری، بازرسان مرکز بهداشت موفق به کشف و شناسایی یک قلعه دامداری شدند که با جمع خرما و کشمش های فاسد و کپک زده اقدام به تهیه مشروب می نمود.

از همشهریان گرامی تقاضا می شود هرگونه تخلف بهداشتی را با سامانه 190 در میان بگذارند تا توسط بازرسان مرکز بهداشت مورد پیگیری قرار گیرد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت بهداشت
  • کد خبر : 36655
کلمات کلیدی