• 1400/12/27 - 12:23
  • 256
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
توسط کارشناسان گروه بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم؛

پیشگیری از طغیان و مراقبت بیماریهای واگیر دار در ایام شعبان و نوروز

رییس گروه بیماریهای مرکز بهداشت استان قم گفت: با انجام اقدامات مؤثر کارشناسان مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط، خوشبختانه موردی از بیماری منتقله از آب و غذا در ایام مبارک شعبان در استان قم مشاهده نشده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدنیک پور، رئیس گروه بیماریهای مرکز بهداشت استان قم با اشاره به فعالیت شبانه روزی کارشناسان مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشت در ایام تعطیل، اظهارکرد: علی‌رغم اینکه اعیاد شعبانیه با شیوع سویه امیکرون همزمان بود اما با برنامه‌ریزی انجام‌شده و اجرای دقیق آن، موردی از طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا گزارش نشده است.
 
وی با بیان اینکه در راستای مراقبت بیماریهای واگیر در نیمه شعبان و ایام تعطیلات نوروزی، دو خط تلفن ثابت برای دریافت گزارش موارد بیماریها اختصاص داده شده است، ادامه داد: شماره ۳۶۶۲۱۸۶۳ و ۳۶۶۱۰۴۰۰ بصورت شبانه روزی فعال و آماده دریافت گزارش موارد بیماریهای مشمول نظام مراقبت و گزارش دهی فوری بیماریها می باشند.
 
نیک پور با اشاره به آمادگی کافی تیم های نظارتی جهت کنترل طغیان بیماریها در منطقه تحت پوشش در ایام تعطیل، تصریح کرد: به منظور پاسخ فوری به هرگونه طغیان و همه گیری های احتمالی، تیم های واکنش سریع، متشکل از کارشناسان مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط و سایر تخصص های مورد نیاز در ستاد معاونت بهداشت تشکیل و در مواقع اضطراری فراخوان گردیده و پیگیری و مراقبت لازم برای کنترل بیماریهای مشمول نظام مراقبت ارایه می‌گردد.
 
وی گفت: با توجه به اهمیت واکسیناسیون عمومی در جهت افزایش ایمنی مردم در برابر کرونا، مراکز واکسیناسیون قم در روزهای تعطیل نیز فعال هستند.
 
رئیس گروه بیماریهای مرکز بهداشت استان قم تاکید کرد: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک از جمله راهکار‌های اصلی مقابله با ویروس کرونا است.
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 50342

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید