• 1400/11/03 - 13:37
  • 176
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم؛

قانون جامع کنترل دخانیات مغفول مانده است

نرگس جعفری با اشاره به ضرورت کاهش استعمال دخانیات میان اقشار مختلف جامعه، گفت: قانون جامع کنترل دخانیات سال‌هاست نوشته شده، ولی اجرا نمی‌شود که امیدوارم قوانین مرتبط به دخانیات در سطح استان بیشتر و بهتر اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، «نشست علمی-آموزشی آلودگی هوا، اثرات بهداشتی و چالش‌های اجرای قانون هوای پاک در استان قم» روز یکشنبه 3 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن امام علی(ع) این دانشگاه برگزار شد.

نرگس جعفری، مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم در این نشست گفت: از سال گذشته تا کنون در استان قم ۶ روز بسیار ناسالم و ۹ روز خطرناک از نظر آلودگی هوا ثبت شده است.

وی افزود: سال گذشته ۷۱ روز به‌عنوان روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۸ روز نیز روز ناسالم و پرخطر اعلام شد.

جعفری با تأکید بر این‌که باید تدابیری اندیشیده شود تا روزهای سالم را افزایش دهیم، افزود: خارج کردن صنایع از نزدیک شهر و کم کردن تعداد صنایع آلاینده از جمله اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هواست، ولی انتظار می‌رود اقدامات بهتری نیز انجام شود.

جعفری با اشاره به ضرورت کاهش استعمال دخانیات میان اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: قانون جامع کنترل دخانیات که سال‌هاست نوشته شده، ولی اجرا نمی‌شود که امیدوارم قوانین مرتبط به دخانیات در سطح استان بیشتر و بهتر اجرایی شود.

آلودگی هوا و مسئولیت های اجتماعی،‌ پیامدها و جنبه‌های آن، آلودگی هوا در محیط‌های بسته، بیماری تنفسی و ارتباط با آلودگی هوا از جمله مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 49465

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید