• 1402/08/22 - 10:13
  • 37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فعالیت سفیران سلامت دانش آموزی در قم کلید خورد

 

با حضور مسئولین استانی، آموزش و پرورش، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، مدیران و مربیان بهداشت در جمع سفیران سلامت دانش آموزی فعالیت سفیران سلامت دانش آموزی رسما کلید خورد.

در این مراسم که در مر کز آموزشی رفاهی فرهنگیان برگزار شد علی یزدی معاون ورزش و سلامت آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی با اشاره به نقش مهم سفیران سلامت دانش آموز گفت سفیران سلامت می آموزند که چگونه باید زندگی سالمی داشته باشند و این آموزه ها را به دیگر دانش آموزان و وخانواده هایشان انتقال می دهند لذا نقش بسیار ارزنده ای در ارتقاء سلامت خود و دیگران ایفا می کنند.

وی افزود: مراقبین سلامت آموزش و پرورش نیز باید با علم روز بهداشت آشنا باشند تا بتوانند دانش آموزان را از همه جهات جهت ایجاد جامعه ای سالم و با نشاط توانمند نمایند، همچنان که شاهد نقش ارزنده و برجسته این عزیزان در دوران سخت کرونا بودیم.

دکتر باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان هم با تشریح مفهوم بهداشت و خودمراقبتی برای دانش آموزان و تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیتهای سفیران و مربیان بهداشت گفت: سفیران سلامت و نیز مربیان بهداشت ، بازوان توانمند معاونت بهداشتی در تبیین و ترویج اصول بهداشتی در جامعه هستند که علاوه بر رعایت و بکارگیری اصول ، نسبت به آموزش و انتقال اطلاعات خود به دیگران نقش برجسته ای ایفا می کنند.

شایان ذکر است حدود 315 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی در مدارس استان قم مشغول به تحصیل هستند که طبق دستورالعمل مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، 25 درصد باید بعنوان سفیر سلامت دانش آموزی، آموزش های لازم را فرا گرفته و رسالت خود را به انجام خواهند رساند.  

 

در پایان مراسم دانش آموزان سوگند نامه ویژه سفیران سلامت دانش آموزی را قرائت و جهت ترویج فرهنگ سلامت هم قسم شدند. 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 59201

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید