• 1402/09/06 - 09:53
  • 56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دکتر باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان با حضور در مرکز 12 فروردین به پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت پیوست:

غربالگری دیابت و فشار خون ، گام موثر در شناسایی ، تشخیص زودهنگام و درمان این بیماریهاست

دکتر باقریان، معاون فنی مرکز بهداشت استان با حضور در مرکز 12 فروردین به پویش ملی سلامت و غربالگری فشار خون و دیابت پیوست. 

دکتر جواد باقریان ضمن ارزیابی سلامت خود از نظر دیابت و فشار خون در مرکز 12 فروردین توسط مراقبین سلامت، طی گفتگویی در خصوص اجرای این طرح گفت:  تحقیقات نشان می دهند بیماری‌های غیرواگیر عامل ٧٨ درصد مرگ و میرها هستند و بیش از ۴۵ درصد آن‌ها مربوط به بیماری های قلب و عروق می شود لذا کنترل و پیشگیری این بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد. 

وی افزود : از انجاییکه 2 عامل مهم و قابل پیشگیری در بیماریهای غیرواگیر «دیابت و فشار خون» هستند  در این غربالگری تمام افراد بالای ١٨ سال به لحاظ فشار خون بررسی می‌شوند و بر اساس نوع و میزان فشار خون توصیه‌های تغذیه‌ای و ورزشی دریافت می‌کنند و برای افراد بالای 40 سال و نیز افراد زیر 40 سال که اضافه وزن دارند به علاوه مادران باردار و افرادی که در خانواده بیمار دیابتی دارند، اندازه گیری قند خون نیز انجام می‌شوند.

باقریان اضافه کرد: افراد پس از بررسی اگر مبتلا به دیابت و یا پرفشاری خون شناخته شوند به پزشک مرکز ارجاع و تحت پیگیری و مراقبت مراقبین سلامت مستقر در پایگاههای سلامت قرار می گیرند و در صورت نرمال بودن وضعیت سلامتی، توصیه های لازم را جهت پیشگیری دریافت می کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 900 هزار نفر از جمعیت استان قم، بالای ١٨ سال هستند که باید تا پایان غربالگری که 15 دی ماه می باشد مورد سنجش قرار گیرند ،لذا ضروری است کلیه همشهریان بالای 18 سال در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت و نیز خانه های بهداشت در سطح شهر و روستا مراجعه و سلامتی خود را ارزیابی نمایند. 

معاون فنی مرکز بهداشت در آخر اظهار امیدواری کرد: با استقبال همشهریان گرامی از این طرح و اجرای کامل آن، بتوانیم با شناسایی، تشخیص زودهنگام و درمان یا پیشگیری به موقع اقدام موثری در کاهش ابتلاء به بیماریهای غیرواگیر و در نتیجه کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماریها انجام دهیم.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 59393

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید