• 1401/01/23 - 10:38
  • 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حساسیت در زمینه کرونا در خانواده ها حفظ شود تا وارد پیک بعدی نشویم

در جهت بهبود وضعیت موجود، به ویژه در بین دانش آموزان می بایست اقدامات لازم صورت پذیرد تا حساسیت در زمینه شیوع دوباره کرونا و وارد شدن به پیک بعدی باید افزایش یابد.

 
 
به منظور تبادل نظر و تصمیم سازی در خصوص اجرای دستورالعمل های مرتبط با موضوع آموزش حضوری در مدارس جلسه مشترکی با حضور مسئولین معاونت بهداشتی و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد . در این جلسه دکتر محبی، معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به پایین بودن میانگین پوشش واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در قم نسبت به مبانگین کشوری گفت: در جهت بهبود وضعیت موجود، به ویژه در بین دانش آموزان می بایست اقدامات لازم صورت پذیرد تا حساسیت در زمینه شیوع دوباره کرونا و وارد شدن به پیک بعدی باید افزایش یابد.
ایشان با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به خانواده ها توسط مدارس گفت: انتظار می رود در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا، فرهنگ سازی لازم از سوی آموزش و پرورش و  مدیران مدارس انجام شود تا حساسیت در مورد اهمیت واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل بهداشتی در دانش آموزان افزایش یابد. وی افزود : با هدف کاهش استرس در کودکان و خانواده ها و نیز تسریع در ارتقای پوشش تزریق واکسن، مرکز واکسیناسیون ویژه کودکان با فضایی جذاب و آموزشی راه اندازی شده است و لازم است این مرکز به نحو مقتضی به خانواده ها معرفی شود تا بهره گیری لازم از این فضا صورت پذیرد.
وی اظهار داشت: پیشنهاد می شود در قالب تیم های مشترک از سطح مدارس بازدید شود تا مطلوبیت رعایت پروتکل های بهداشتی و فراهم بودن امکانات بهداشتی در سطح مدارس کنترل و ارزیابی شود تا ضمن کاهش بیماری در گروه سنی دانش آموزان ، این امر موجب اطمینان خاطر خانواده ها و استقبال بیشتر آنها از حضوری شدن مدارس شود.
 
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 50721

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید