• 1400/09/18 - 22:15
  • 193
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم؛

تنها ۴ هزار مادر باردار قمی برای تزریق واکسن کرونا اقدام کرده اند

معصومه فرشید مقدم گفت: با توجه به اینکه در صورت ابتلا به کووید ١٩ در بارداری، احتمال تشدید بیماری بیشتر است، واکسیناسیون بهترین گزینه برای پیشگیری است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم، معصومه فرشید مقدم،مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی قم عصر امروز اظهار کرد: متأسفانه به دلیل سوء برداشت از واکسیناسیون در بارداری، میزان استقبال از تزریق واکسن در این جامعه هدف کافی نیست.  
 
وی در خصوص نگرانی مادران باردار نسبت به تزریق واکسن کرونا با تأکید بر اینکه باید برای مادران باردار اطمینان خاطری ایجاد شود تا نگرانی از تزریق واکسن نداشته باشند، اظهار کرد: درست در زمانی که عده ای با ایجاد شبه در مورد واکسن کرونا  باعث واکسن هراسی در جامعه شده اند، مادر باردار ۳۲ ساله ایدر قم با داشتن دو فرزند خردسال بعلت ابتلا به کووید ۱۹ ، پس از مدتی دسته و پنجه نرم کردن با بیماری، متأسفانه تسلیم مرگ می شود.
 
فرشید مقدم تصریح کرد: با بررسی های کارشناسان ما از خانواده این مادر باردار، مشخص شد تردیدهایی که اطرافیان و برخی افراد در شبکه های مجازی در مورد واکسیناسیون در بارداری ایجاد کردند، این مادر از تلقیح واکسن خودداری نموده بود.
 
فرشید مقدم با بیان اینکه در صورت ابتلا به کووید ١٩ در بارداری، احتمال تشدید بیماری بیشتر است، گفت: انجمن های علمی و تخصصی در کشورمان بر واکسیناسیون مادران باردار بر علیه کرونا بعنوان روش سودمند در پیشگیری از مرگ و میر و بستری بعلت کرونا تأکید دارند.
 
به اعتقاد مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس  در سطح جامعه کمک کند.
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 48637

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید