• 1402/02/19 - 00:55
  • 153
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تقدیر از کارخانجات و صنایع سلامت‌ محور به مناسبت هفته سلامت

 

 

این مراسم به مناسبت هفته سلامت، با حضور دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از تولیدکنندگان برتر محصولات سلامت‌محور که با رویکرد فناورانه و کارآفرینی در سطح استان در حال فعالیت هستند برگزار شد.

دکتر مهدی مصری در این مراسم با تأکید بر اینکه باید دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نگاه فناورانه و کارآفرینی داشته باشند، گفت: داشتن سبک زندگی سالم، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و داشتن پیوست اخلاقی در کنار پیشرفت علم سه مؤلفه‌ای هستند که باید در خصوص سلامت آحاد جامعه موردتوجه قرار گیرد. 



رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه باید انسان در کنار داشتن مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پاسخگویی اجتماعی داشته باشد، اظهار داشت: باید به سمت تولید کالاهایی برویم که با فرهنگ و زیست‌بوم جامعه هماهنگ باشد. 
 

همچنین در بخشی از این مراسم سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم، به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «رشد تولید، مهار تورم» اشاره و اظهار داشت: بین تولیدکننده و مصرف‌کننده حقوق و قوانینی وجود دارد که باید به این قوانین احترام گذاشت و  ویژگی‌ها و معیارهای هر دو گروه را در نظر گرفت. 
 
در بخش دیگری از این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سلامت را یک کالای با ارزش تولیدی دانست و گفت: کشورهای توسعه‌یافته دنیا در عرصه سلامت سرمایه‌گذاری با سود بالا دارند.  
 

دکتر سیامک محبی بیان کرد: کشور با توجه به مسائلی همچون تحریم و جنگ هشت‌ساله تحمیلی و محرومیت‌های موجود، سلامت دغدغه اصلی و اولویت نخست نبوده است. 

وی سپس به نقش پررنگ تولیدکنندگان محصولات سلامت‌محور اشاره کرد و گفت: اگر وجدان کاری نباشد محصولی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار داده و صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. 
 

در این مراسم جمعی از نمایندگان تولید کنندگان و صنایع استان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و دغدغه‌های خود پیرامون محصولات تولیدی این حوزه پرداختند؛ در پایان مراسم نیز از مدیران کارخانجات و صنایع سلامت‌محور با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 57252
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید