• 1399/12/29 - 11:48
  • 228
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم

آزمایشگاه تشخیص مولکولی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اختصاص ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار، طی مراسمی با حضور دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افتتاح شد.

آزمایشگاه تشخیص مولکولی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، طی مراسمی با حضور دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه  با اختصاص ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه 28 اسفندماه 99 افتتاح شد.
 
با توجه به سیاست‌های معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در چهارچوب پروژه پاسخ به فوریت کووید۱۹ در ایران، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، اقدام به آماده سازی فضای فیزیکی آزمایشگاه مولکولی در مرکز خدامت جامع سلامت مسجدجامع کرد که نماینده سازمان بهداشت جهانی، آزمایشگاه مذکور را در مهرماه سال جاری از نظر رعایت استانداردهای بهداشت محیط و حرفه ای و ایمنی بیمار ارزیابی و تایید کرده بود.
 
پس از آن آزمایشگاه، به همت وزارت بهداشت، کمیساریای عالی پناهندگان، سازمان بهداشت جهانی و معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی قم تجهیز شد.
 
این آزمایشگاه، در حال حاضر مجهزترین آزمایشگاه مولکولی استان است که مجهز به دستگاه‌های به روز دنیا بوده که با افتتاح این آزمایشگاه، ظرفیت انجام تست کووید۱۹ در استان به میزان ۵٠٠ تست در هر شیفت کاری افزایش می یابد و زمان جوابدهی نیز از مرحله نمونه گیری تا ارائه نتایج به ٢۴ ساعت کاهش خواهد یافت.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی
  • کد خبر : 41156

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید